Når to ancistruser møtes

Jeg kjøpte en ancistrus i dag, uvitende om det var hann eller hunn.
Den møtte min ancistrus hunn i akvarie og den reiste med en gang opp "horna" sine på siden av munnen. Begge gjorde egentlig det. De skifta også farge. Har det noe å si?
De stod å stirra på hverandre og noen ganger dirra de med finner og alt. Hva betyr dette?
Er de venner eller fiender?
Og hvordan ser vi forskjell på hann og hunn ancistrus?
Her er det div info om og 20 bilder av ancistrus.

Hannene får barter. Noen er seinere utviklet enn andre, så man vet ikke helt sikkert før den er ca 6 cm (om den ikke allerede har barter da). Hunnene kan også få litt barter.

Dine to prøver sikkert å finne ut av hverandre. Ancistrus blir vel ikke akkurat venner med hverandre, men de vil vel avgrense sine territorier og finne ut hvem som er den tøffeste.

Flotte fisker
Ok
Det så egentlig ut som at begge hadde helt like barter.. Kan begge to ha vært hunner da? Jeg måtte bare ta en sjanse og se om jeg fikk en hann.. Jeg har tenkt å kjøpe en kokosnøtt til til dem slik at de kan ha hver sin som er dems egen om de er hunner.
Vi har også en liten ancistrusunge her. Hvor lang tid tar det før den får voksen størrelse og kan parre seg(om den er hann) med hunnene?
Hvor lange er de? Har de også barter oppå "hodet"?
Nei, de har ikke barter oppå hode. Den ene er mindre enn den andre så det kan jo tenkes at den får det etterhvert.
Bratene var bare en halv cm eller noe. Er det hunner da?
Vi har jo en liten krabat også som vi enda ikke vet hva er
Er bartene en halv cm? Da er det vel gutter....
Lurte egentlig på hvor mange cm ancistrusene var

Re du veldig usikker kan du jo prøve å poste et bilde av dem, slik at vi får se.
Ja, på bildet klarer du ikke å se de da. De kommer bare opp når de møttes for første gang.
Skal prøve å ta bilder av de en gang!
Jeg aner ikke hvor lange ancistrusene er. Hvordan måler man det?
Du kan feks anslå det sånn ca.
Eller: Hvis du legger en linjal på glasset når den henger på ruta kan du jo måle den (fra snute til hale - ikke halefinnen)
Ok, så jeg skal måle den til der halen begynner eller skal jeg måle den helt til enden?
Har ser du hvor klok jeg er!
Tilfeldig bekjentskap
© May A. Bruøygard
Reklame for plussmedlemskap