- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Stinter/gørrkjim
Stinter/gørrkjim
Veit ikke om det skrives sånn, men har noen her inne hørt om det?
Fetteren min sier han har sånne fisker i akvarie sitt sammen med vanlig akvariefisk. Og han har hatt de der i noen måneder. Men klarer de å overleve lenge i så varmt akvarievann. De er jo oppvokst i det kalde vannet her i Norge. Nå har også lillebroren min lyst til å putte stintene sine i akvarie vårt. Går det ann? Har aldri hørt om noen som har de i akvarie sitt.
Fetteren min sier han har sånne fisker i akvarie sitt sammen med vanlig akvariefisk. Og han har hatt de der i noen måneder. Men klarer de å overleve lenge i så varmt akvarievann. De er jo oppvokst i det kalde vannet her i Norge. Nå har også lillebroren min lyst til å putte stintene sine i akvarie vårt. Går det ann? Har aldri hørt om noen som har de i akvarie sitt.
Postet 01.09.07 kl 21:04
Ørekyte?
Er det Ørekyte du mener?
Postet 01.09.07 kl 21:24
Postet 01.09.07 kl 23:12
Postet 02.09.07 kl 10:52
Postet 02.09.07 kl 11:39
Postet 02.09.07 kl 16:56
Er vel bergnebb du fiska som ung
Har hørt denne omtalt som stinte en gang tidligere, så dette er altså en god nummer to
Har hørt denne omtalt som stinte en gang tidligere, så dette er altså en god nummer to
Postet 02.09.07 kl 19:49
Postet 02.09.07 kl 19:59
Ørekyte
Som Frank sier går ørekyte fint an å ha i akvarium, men de skal vel da helst gå i kaldt vann. Kjellertemperatur eller i hvert fall uoppvarmet kar. Kan fint gå i et kar med gullfisk f.eks. Mange planter/moser som også passer i kaldtvannskar.
Har hatt ørekyte akvarium selv en gang. De jeg fanget i Glomma. Med på lasset fulgt det ei lita gjedde på størrelsen med stimfisken, og den hadde jo jeg store planer om å fôre opp til den ble stor, for så å slippe den løs igjen. Dessverre klarte ikke gjedda seg så lenge, men ørekyta klarte seg bra
Har hatt ørekyte akvarium selv en gang. De jeg fanget i Glomma. Med på lasset fulgt det ei lita gjedde på størrelsen med stimfisken, og den hadde jo jeg store planer om å fôre opp til den ble stor, for så å slippe den løs igjen. Dessverre klarte ikke gjedda seg så lenge, men ørekyta klarte seg bra
Postet 02.09.07 kl 20:16
Postet 02.09.07 kl 22:05
Postet 03.09.07 kl 10:10
Vel lenge siden noen skrev her, men har ikke sett tråden før nå
Har hatt denne type fisk lenge i mine akvarier, og de formerer seg bra.
De liker seg best sammen med f.eks. gullfisk i kaldtvann men klarer seg også meget bra i varmere vann. I varmt vann leker de deriomot ikke som jeg har observert.
Guppyer får være i fred etter at de har hilst lenge å vel på dem
Har ikke prøvd med neon tetra, men skulle tro at det går bra.
Ørekyte er forresten et veldig bra virkemiddel for å fjerne små pestsnegler
Vær forresten obs med å ha ville ørekyter rett oppi et vanlig akvarie da de kan bære parasitter, spesielt dersom de kommer fra vann med mye fugl.
Har hatt denne type fisk lenge i mine akvarier, og de formerer seg bra.
De liker seg best sammen med f.eks. gullfisk i kaldtvann men klarer seg også meget bra i varmere vann. I varmt vann leker de deriomot ikke som jeg har observert.
Guppyer får være i fred etter at de har hilst lenge å vel på dem
Har ikke prøvd med neon tetra, men skulle tro at det går bra.
Ørekyte er forresten et veldig bra virkemiddel for å fjerne små pestsnegler
Vær forresten obs med å ha ville ørekyter rett oppi et vanlig akvarie da de kan bære parasitter, spesielt dersom de kommer fra vann med mye fugl.
Postet 06.03.08 kl 13:30