Ormehodefisk VS Piraya?

Hei, lurer på om Ormehodefisk og Piraya kan gå ilag i samme kar, eller er det ein dum kombinasjon?

Mvh.
Øyvind.
Det vil absolutt ikke fungere.
hmm, ka so vil skje da? Kem fyker på kem?
Noe vil garantert dø, det er vel det eneste sikre.
Øyvind
hmm, ka so vil skje da? Kem fyker på kem?

Har det noe å si?
Ormehodefisk vs piraya
hehehe her har størrelsen alt å si,.og ikke minst antallet piraya,.
ormehodefisk er en glups jeger uten magemål
har en søt liten tass selv på 3o cm,(voksen nå) fin er den også blå og oransje. han spiser alt, da mener jeg alt!!
Man kan godt si at det er en fisk som er glad i mat, med stor M,.
Men ellers er den ganske fredelig. svømmer rundt i karet sit og er søt og snill som fisker flest vil jeg tro,. Min logrer med halen sin hver gang jeg kommer bort til karet å ser på meg med store våte øyne som sier kan jeg vær så snill å få litt mat ?!!

Men over til spørsmålet ditt,.

Piraya og ormehode fisk blir nok en dyr affere,. som det blir sagt i tråden over vil nok noen dø om det er ormisen eller piraya er ikke så godt å si men her spiller nok størrelse og antal inn,.
Er pirayene små dvs 2-10 cm støre vil det nok ikke forundre meg om de forsvant i løpet av noen timer/dager,. ormisen min tømte karet mitt i løpet av en god time,. hadde noen store fine ciklider,samt noen stakkars stingsild. men det hele gikk ganske villt forseg,. og kjapt,. tenker meg at det vil gå den samme veien med pirayaen,. men om pirayene var store og mange og det var ormisen som ble sluppet inn til dem ville nok det blitt kort prosess på den stakkars fisken,.
så det er nok ingen god ide,.
Uten tanke på størrelse
Ormehoden har stort pågangsmot i forhold til pirayaen, og den river lett en piraya i to.

Jeg har hatt begge fiskeslag tidligere, men alldrig sammen.
Det finnes mange typer ormehode "Channa", og noen er verre enn andre.
Verstingen er vel Channa Micropeltes. Uansett, dette er det ikke vits i å prøve, her vil noen dø uansett.. Det er ikke slikt vi vil se i akvariehobbyen,
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap