Merkelige paletter

Hei!

Kompisen min kjøpte seg en mann til hua si her for noen uker siden. Hua viste seg fram med en gang, og det virket som at de var i lek momentant. Hun dirret og viste seg fram og var knallrød. Hannen er i alle fall dobbelt så stor som hunnen. De startet å grave i kokosnøtthulen hans, og alt var bare fryd og gammen..

Men så gikk ukene. De har nå gravd opp hele hulen til bunnen, og også under den, slik at det er glipper rundt. Samtidig har de også gravd opp inne under de større stenene i karret. Det ser ikke ut neddi der!

En annen ting som er litt merkelig, er at hannen har mistet over halve halen sin, og det finnes ingen andre aggressive fisker i karret. (det nærmeste du kommer er pansermallene!) Det har sett ut til at hunnen og hannen har sloss til tider. De har vært svært aggressive mot hverandre.

Og en siste bekymring, er at det faktisk ser ut som at hunnen har blitt betraktelig mindre(!!) går dette an? Hun har iallefall mistet rødfargen sin. Men det som fortsatt kan tyde på at de har lagt egg, er at hunnen nesten alltid er i hulen.

Sååå.. Hva skjer!? Det her nå gått ca 3-4 uker, og vi vurderer å fylle etter sanden, slik at det faktisk går an å se på karret igjen..
Dette er helt normal palettadferd. Og siden hunnen har blitt mindre, har mistet fargen og holder seg mye inne i hula har de garantert egg/wigglers. Det er nok hunnen som har forsynt seg av hannens hale.
jepp, min hunn mista fargen og jeg antok at eggene var spist opp, endten av foreldrene eller andre fisk (fordi det tok så lang tid uten å se noen forandringer) Etter en liten måned så jeg plutselig noe som rørte seg inni hulen og en uke etter at jeg la merke til bevegelse kom de ut på sin første luftetur. Dette skjedde i Juli og jeg har nå rundt 20 stk som vokser og trives i karet mitt.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap