Ukjent ål

Hei på dere, MIn datter har anskaffet seg en ål fra en akvariebutikk i Tromsø.
Det rare er at selger ikke vet hva slags ål dette er,og dermed ikke kan opplyse henne om mat og akvarieopplysninger.
Er det noen der ute som kan hjelpe henne med dette.
Ålen er 26 cm lang og graver seg ned i sanden med bakkroppen først.
legge ved et par bilder av denne.
Nei hun har to øreåler fra før og den lingner ikke på disse i hele tatt
Tror ikke det er Øreål alikevel.. Jeg tror jeg vet hvilken det er, men finner den ikke :P

Tror det var noe om at den skulle være i brakkvann ? :P

Har den der en slags "pose" rett bak hodet som rører på seg?
Ja den har en pose bak hodet som gjellene sitte i bakkant på?
Er den kjøpt på Polarsentret? (Jekta øst/vest)
Har sett at de har hatt en sånn der :P
aHun har kjøpt den fugler og akvarie på storgatbakken. Men jeg tror at den du tenker på nede på polarsentret er en murene.
Kan dette være en malawiål?
Plupp
Kan dette være en malawiål?

Jeg syns også det ligner en Malawiål.
Jeg kjenner ikke til Malawi-ål, men i følge denne linken så ser den kortere og tykkere ut den din?
Malawiål
Det er slettes ikke så rart at selger ofte mister litt oversikt over hva alt er for noe, spesielt når dyr fra Imazo kommer umerket, mens det i listene bare står latinsk navn (av og til svensk populærnavn).
Selgere har som regel en bestillingsliste de sender inn?
Kesol
Mens det i listene bare står latinsk navn (av og til svensk populærnavn).

Dette blir litt OT, men hvis Imazo har latinsk navn er jo det egentlig alt man trenger for å ha en sikker id på fisken...
Tone Andreassen
[QUOTE=Plupp]Kan dette være en malawiål?

Ja på bildet i akvaforum ser den lik ut på farve, men tror ikke det er denne allikevel.
Den vi har graver seg lodrett ned i sanden og har kun posen(magen)over sanden der den ligger å titter seg rundt,(ligner en soppart vi har i hagen).
Frempå snuten har den to kuler.
malawiål
Var inne på linken til malawi ål, og det er ikke en sånn... den er alt for spiss i snuten, den ukjente ålen er mer avrundet, og syltynn over hele kroppen...
Plupp
[QUOTE=Tone Andreassen][QUOTE=Plupp]Kan dette være en malawiål?

Ja på bildet i akvaforum ser den lik ut på farve, men tror ikke det er denne allikevel.
Den vi har graver seg lodrett ned i sanden og har kun posen(magen)over sanden der den ligger å titter seg rundt,(ligner en soppart vi har i hagen).
Frempå snuten har den to kuler.

*eek* Er du sikker på at det er sopp dere har i hagen!?:p Hehe, jeg trur nemlig det er mange sånne åler som erpå vei inn i huset deres!
Inaktiv bruker
Sikker på at dere ikke har spist sopp? :p
Sånne innlegg kan du spare oss for!
Tilfeldig bekjentskap
© Silje K.S. Johansen
Reklame for plussmedlemskap