Hjelp!! Haimalle problem

Hjelp!

En venn av meg sier at det går bra å ha en liten haimalle(6-8 cm) oppi et 200 l. kar.

Selv om jeg og en annen venn av meg sier at han ikke burde ha det, men han sier at det går siden de ikke er så store.

Vi sier også til han at han piner dem, men tror han ikke på oss.

Er det sant at han ikke burde ha det oppi 200 liter'n?
Det må da vel være pinning ikke sant?
Jeg har en fetter som har 2-3 sølvhaier, 3 haimaller, scalarer++ i en 250l. Når jeg sier det er for lite sier han bare at de ikke blir store i et lite akvarium, det er jo ikke bare det som er saken da...
Søkte på Haimalle og fant 3 typer, alle blir temmelig store...
Ja men pinninga er jo at de ikke for vokse seg store...
Mufcy
Søkte på [URLBLOCK1] og fant 3 typer, alle blir temmelig store...

Ja men han har den nest øverste på den lista på linken din
Ja, at de egentlig trenger mye mer plass...
Beskrivelse som gjelder kun denne arten:

Holdes kun i svært store akvarier.

Stimfisk.

Selv ungfisk bør ha store akvarier da de er meget aktive svømmere.

Fisken er lettskremt og skarpe gjenstander i akvariet kan lett skade fisken.

Dekkglass/heldekkende topp er nødvendig da fisken også hopper.
Det står jo her at de små også må stor plass!!
Det er en myte at fisken vokser etter størrelsen på karet. Hvis de ikke har en naturlig vekst, er det pga. manglende fôring, sykdom eller annet som gir vantrivsel. Så hvis han opplever at fiskene ikke vokser normalt, er det fordi fiskene ikke har det bra...
Men selv om de er så små så sies det at de skal ganske stort akvarie(mye mer enn 200 l.)
Selv små haimaller trenger stor plass. De er svært hurtige svømmere og pleier ofte på skade seg mot glass, bunn og steiner. Det er særlig de store utstående øynene som er utsatte. Fiskene er raske og klønete.

Hvis dem får ordentlig med mat vokser dem dessuten styggfort. Haimaller er primært matfisk som drettes i store dammer i Asia. Kan nevne at dem smaker fortreffelig. Har massevis av importerte fileter av Pangasius hypophthalmus. i fryseren. Kjøper dem i frysedisken på Helgøs.

Man skal ha såpass respekt for fiskene at man gir dem så stor plass dem trenger for å vokse og leve normalt. Siden jeg selv ikke har så store kar velger jeg heller å holde mindre arter.

Til trådstarter.... Ikke bruk "Hjelp!" i overskriften. Det er masete og unødvendig

Takk for svarene Skal prøve å overtale han til å gi fra seg fiskene og jeg skal slutte å srkive''Hjelp!''
Går det å skifte navn på overskriften??
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap