Jeg har et 126Ls kar som jeg har lyst til å holde Blå perutetra, diamant tetra, og muligens en type algeeter feks Otto i. Noen som har erfarninger med hvordan disse går sammen? Burde jeg heller satse på to store stimer uten algeetere eller burde jeg ha noen algeetere også?
En annen ting er jo dette med kjøp og frakt, er det noen i nordlandsområdet som har erfaring når det gjelder å få tak i fisker de ikke har i forrettningene i nærheten. Er det best å få forrettningen til å bestille inn eller burde jeg se etter privat oppdrett? Det er jo ikke store markedet her i nord, og forståelig nok er det få som sender fisk. Jeg er også litt usikker angående Ottoer når det gjelder dette pga. det som står i profilen deres angående frakt og nye kar.
Har planer om å reise sørover i nær fremtid, tenkte da at siden det er større marked sørpå at jeg ville prøve å få handlet litt der ned siste dagen før jeg drar hjem. Men vil disse fisketypene overleve en kjøretur fra Oslo området til Bodø området eller blir dette forlangt, evt er det ting jeg burde tenke på???
Håper noen kan hjelpe meg