KampFisk i 6 liter?

Har et kar som heter AquaCube på 6 liter veldig fint... og i butikker og hos andre har de kampfisk i mindre enn 6 liters boxer uten pumpe og filter.. og jeg har filter, pumpe og varmekolbe... Så jeg lurer på om det går greit og ha en oppi der....
Tror det nok skal gå fint med en kampfisk oppi der ja
Mufcy
Tror det nok skal gå fint med en kampfisk oppi der ja:)

Okey
Det finnes nok flere tråder om dette. bl.a denne .
Mufcy
Det finnes nok flere tråder om dette. bl.a [URLBLOCK1] .

Ok, takk men der sier de at den skal ha 20 liter osv.. men jeg tror jeg bare tar den i 6 litern jeg..
Spørsmålet er om du ønsker at fisken kun skal overleve, noe den kan gjøre en stund i 6L. Om du derimot vil at den skal trives bør du ha etter min mening det som står anbefalt i fiskedatabasen - 60L.

Du og jeg kan godt overleve mange år på små celler med do i hjørnet. Antakeligvis er det mange mennesker rundt om som lever slik også. Om de trives er et annet spørsmål.
Joakim
Spørsmålet er om du ønsker at fisken kun skal overleve, noe den kan gjøre en stund i 6L. Om du derimot vil at den skal trives bør du ha etter min mening det som står anbefalt i fiskedatabasen - 60L. Du og jeg kan godt overleve mange år på små celler med do i hjørnet. Antakeligvis er det mange mennesker rundt om som lever slik også. Om de trives er et annet spørsmål.

Tviler på at du snakker av erfaring her.
DahAquaMan
[QUOTE=Mufcy]Det finnes nok flere tråder om dette. bl.a [URLBLOCK1] .

Ok, takk men der sier de at den skal ha 20 liter osv.. men jeg tror jeg bare tar den i 6 litern jeg..

Hva er vitsen med å spørre om råd hvis du bare ser bort fra dem?

6 liter er altfor lite for de fleste fisker...
Wormfield
[QUOTE=DahAquaMan][QUOTE=Mufcy]Det finnes nok flere tråder om dette. bl.a [URLBLOCK1] .

Hva er vitsen med å spørre om råd hvis du bare ser bort fra dem?

6 liter er altfor lite for de fleste fisker...

Jeg ser ikke bort fra den jeg skrev jeg TROR ikke SKAL fordi jeg har et 45 liters kar også.. men jeg vil ikke ha den der.. jeg vurderer bare jeg er ikke sikker enda..!!
Vi kan gjerne la dette bli en diskusjon om retorikk versus tolkningslære, men velger å avstå fra det..

Håper for fisken sin skyld at du bestemmer deg får 45 literen når du har tatt det avgjørende valget.
Wormfield
Vi kan gjerne la dette bli en diskusjon om retorikk versus hermenautikk, men velger å avstå fra det.. Håper for fisken sin skyld at du bestemmer deg får 45 literen når du har tatt det avgjørende valget.

Hva skal jeg ha i 6 litern da?
lite nano-plantekar. Tror du eventuelt skal kunne ha killi-fisker i det. dette er ikke mitt felt, men hvis du søker på killi får du nok opp en del tråder. Vakre fisker som trenger liten plass.
Wormfield
lite nano-plantekar. Tror du eventuelt skal kunne ha killi-fisker i det. dette er ikke mitt felt, men hvis du søker på killi får du nok opp en del tråder. Vakre fisker som trenger liten plass.

Jo, tusen takk daskal jeg prøve og skaffe meg en bitteliten killi.. men jeg har aldri sett killi i noen akvariebutikker jeg.. er de vanskelige og få tak i?
de dukker stadig opp i privat salg, men er skjelden i vanlig handel. Hvis du spørr så bestiller sikkert foretningen du bruker det til deg Husk å les så mye som mulig om fisken og hvilke type du vil ha FØR du kjøper.

Kan begynne her:

http://akvaforum.no/resultat.cfm?what=fish&criteria=killi

ps: jeg går ikke god for at disse kan trives i 6Liter, men er nok flere Killi eksperter her inne
Wormfield
de dukker stadig opp i privat salg, men er skjelden i vanlig handel, men hvis du spørr så bestiller sikkert foretningen du bruker det til deg :) Husk å les så mye som mulig om fisken og hvilke tyke du vil ha FØR du kjøper. Kan begynne her: http://akvaforum.no/resultat.cfm?what=fish&criteria=killi ps: jeg går ikke god for at disse kan trives i 6Liter, men er nok flere Killi eksperter her inne :)

Okei:P eller hva med og bare ha en eplesnegle eller en reke eller noe?
Et par kirsebær reker skal nok kunne fungere greit. de er veldig dekorative.
Wormfield
Et par kirsebær reker skal nok kunne fungere greit. de er veldig dekorative.

Ok.
Du kan ha en kampfisk i karet, likevel om de fleste arter ikke trives i så små kar.
Én kampfisk-hann trenger ikke 60 liter - den ville mistrives og stresse rundt pga. den åpne plassen. Med mindre du kjøper planter for tusenlapper og fyller det med, så klart.
Kesol
Du kan ha en kampfisk i karet, likevel om de fleste arter ikke trives i så små kar. Én kampfisk-hann trenger ikke 60 liter - den ville mistrives og stresse rundt pga. den åpne plassen. Med mindre du kjøper planter for tusenlapper og fyller det med, så klart.

Kanskje noe av det dummeste jeg har hørt...
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap