Fiskesammensetning i 8 kantet 60L

Falt for fristelsen å kjøpe et akvarium til :S Men hva kan egne seg å ha i et slikt høyt og smalt kar.. Er jo ikke rare lengde man har å svømme på.. Kom med tips!(ellers så kjøper jeg en stim med paroonhai
har sett noen
har sett noen løsninger på dette men som regel er det i butikkene.
der har dem luvtbobler i midten av akvariumet. samt gull fisk.

jeg har i grunnen bare sett at dem har gullfisk i slike akvarium. men viss du skal dekke til noe av det med en bakgrunn så regner jeg med at du kan putte i allslags fisk.

hva med å ha i 2 algespisere. og resten guppy

*elskerguppys*
Har selv sånn et søyleakvariet, prøvde med slørhaler, men de bare døde. Nå har jeg dvergtannkarper og reker, det fungerer bra. Lurte på om jeg skulle tilsette noen Galaxy Rasbora også. Stilig med sånne akvarier.
Gullfisk orker jeg ikke
Har vurdert reker selv, men vil da ha fisk som ikke tar yngel

Galaxy rasbora er fine og kan være en mulighet(om de ikke tar yngel)
Slike kar vil ofte være preget av lavt O2 innhold, siden det er relativt liten overflate i forhold til vannmengden.

De mer krevende artene med tanke på O2, som f.eks galaxy, ville jeg personlig styrt unna.
Gullfisk, det ville jeg ikke tenkt på engang, dette er en fisk som vil kunne fylle karet med glans

Personlig hadde jeg nok gjort som jeg ofte gjør; flotte røtter i midten, kledd med mose.
Ha i reker som passer i ett slikt oppsett, f.eks krystallreker
Ja har bestemt meg for at det blir reker, men hadde vært greit med noe fisk oppi
Karet er forøvrig ikke blandt de høyeste og smaleste 8 kantene(de 4 hjørnesidene er ganske korte) det er nesten som en kube, så det hjelper vel litt på oksygennivået?

Pygmepansermalle vil vel forøvrig gå godt ilag med rekene?
Og er det noe galt i å ha otto eller ancistrus ilag med rekene utenom at de stjeler maten?
Dvergtannkarper tar ikke yngel, de går vedig godt overens med rekene, har kirsebær og krystal. Har i tilegg 2 ancistrus, men otto går vel like bra
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap