- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Fiskesammensetning i 8 kantet 60L
Fiskesammensetning i 8 kantet 60L
Postet 30.11.07 kl 20:56
har sett noen
har sett noen løsninger på dette men som regel er det i butikkene.
der har dem luvtbobler i midten av akvariumet. samt gull fisk.
jeg har i grunnen bare sett at dem har gullfisk i slike akvarium. men viss du skal dekke til noe av det med en bakgrunn så regner jeg med at du kan putte i allslags fisk.
hva med å ha i 2 algespisere. og resten guppy
*elskerguppys*
der har dem luvtbobler i midten av akvariumet. samt gull fisk.
jeg har i grunnen bare sett at dem har gullfisk i slike akvarium. men viss du skal dekke til noe av det med en bakgrunn så regner jeg med at du kan putte i allslags fisk.
hva med å ha i 2 algespisere. og resten guppy
*elskerguppys*
Postet 30.11.07 kl 21:13
Postet 30.11.07 kl 21:35
Postet 30.11.07 kl 21:48
Slike kar vil ofte være preget av lavt O2 innhold, siden det er relativt liten overflate i forhold til vannmengden.
De mer krevende artene med tanke på O2, som f.eks galaxy, ville jeg personlig styrt unna.
Gullfisk, det ville jeg ikke tenkt på engang, dette er en fisk som vil kunne fylle karet med glans
Personlig hadde jeg nok gjort som jeg ofte gjør; flotte røtter i midten, kledd med mose.
Ha i reker som passer i ett slikt oppsett, f.eks krystallreker
De mer krevende artene med tanke på O2, som f.eks galaxy, ville jeg personlig styrt unna.
Gullfisk, det ville jeg ikke tenkt på engang, dette er en fisk som vil kunne fylle karet med glans
Personlig hadde jeg nok gjort som jeg ofte gjør; flotte røtter i midten, kledd med mose.
Ha i reker som passer i ett slikt oppsett, f.eks krystallreker
Postet 30.11.07 kl 23:11
Ja har bestemt meg for at det blir reker, men hadde vært greit med noe fisk oppi
Karet er forøvrig ikke blandt de høyeste og smaleste 8 kantene(de 4 hjørnesidene er ganske korte) det er nesten som en kube, så det hjelper vel litt på oksygennivået?
Pygmepansermalle vil vel forøvrig gå godt ilag med rekene?
Og er det noe galt i å ha otto eller ancistrus ilag med rekene utenom at de stjeler maten?
Karet er forøvrig ikke blandt de høyeste og smaleste 8 kantene(de 4 hjørnesidene er ganske korte) det er nesten som en kube, så det hjelper vel litt på oksygennivået?
Pygmepansermalle vil vel forøvrig gå godt ilag med rekene?
Og er det noe galt i å ha otto eller ancistrus ilag med rekene utenom at de stjeler maten?
Postet 30.11.07 kl 23:29
Postet 01.12.07 kl 00:21