Valgets kval

Ønsker tips til kjøp av stimfisk. Har en 450 liter med et palettpar, 2 store maller, en stor sølvhai (20 cm), 3 ganske store praktbotiaer og en del pansemaller. Skal også skaffe meg 5-6 SAE. Jeg ønsker et stort stim i tilllegg - et slags blikkfang i akvariet. Har mest lyst på et stort stim med kardinaler, men jeg synes også tigerbarber er flotte. Hva mener dere? Blir sølvhaien et problem. Den virker veldig rolig og dorsk...
Sølvhaien blir et problem. Du kan selvsagt få tak i større stimfisk som kjempedanio eller kongotetra, og unngå problemet.
Men sølvhai er en stimfisk. Hvorfor ikke bygge på stimen? Lite er kulere enn en stim sølvhai i et større kar.
Kesol
Sølvhaien blir et problem. Du kan selvsagt få tak i større stimfisk som kjempedanio eller kongotetra, og unngå problemet. Men sølvhai er en stimfisk. Hvorfor ikke bygge på stimen? Lite er kulere enn en stim sølvhai i et større kar. :)

Det er jo en viss størrelse på tigerbarber...? Det går to stk kardinaler i karet nå, har gått bra iallefall en uke... Fikk nettopp sølvhaien...
Om du får tak i nogenlunde utvkste tigerbarber, kan det vel gå.
2 kardinaltetraer er nok for lite til å interesere en 20 cm lang sølhai. En stim kardinaltetra, derimot...
Tilfeldig bekjentskap
© Anette
Reklame for plussmedlemskap