Rød krystallreke/corry'a/agassizzii?

Inaktiv bruker

Rød Krystallreke/corry'a/agassizzii?

Vil krystalltekene bli spist?

Vil krystallrekene ete eventuelle egg som kommer, som ikkje corry'a/agassizzii etter opp for kvarandre?

Er det i det hele tatt mulig å putte krystallreker i dette akvariet?
Jeg har en 85 liter med masser av røde krystallreker og Red Bee-reker, sammen med min gruppe på ca 20 Corydoras metae.
De Røde krystallrekene og Red Bee-rekene øker i antall som bare det, og det kryr av yngel i alle slags størrelser der.

Merker aldri noe frafall på kirsebærrekene jeg har i alle Corydoras-akvariene mine heller. Det blir rett og slett for mange reker istedet, så jeg må håve opp i blant og kvitte meg med en del.

Jeg kan ikke helt se for meg hvordan en sløv Corydoras skal kunne liste seg innpå en reke og spise den Rekene har jo fluktmekanisme som en stålfjær. En bevegelse tett ved reka, og SPJONG! De skyter seg selv baklengs gjennom akvariet, og i sikkerhet.

Min erfaring er altså så langt veldig god.

PS!
Jeg har faktisk ved flere anledninger sett reker spasere over en Corydoras som ligger der helt i ro og slapper av på bunnen. Reka kanskje stopper opp og pusser litt på ryggen til Corydorasen, og så spankulerer den rolig videre
Ser ikke ut til at Corydorasene oppfatter rekene som potensiell føde i det hele tatt.
Inaktiv bruker
Dette var supert og høre

Da gjenstår bare en ting, hv med agasizziene?

Anyone?
agassizzien vil helt sikkert spise rekene vis den får tak i dem.
Marte L, du mente ikke Corydoras agassizi, men Apistogramma A. ?
Apistogramma vil garantert ete reker om den får fatt i dem ja, og få fatt i dem vil den nok. Ciklider er ciklider, de ser på reker som levendefòr, de.
Inaktiv bruker
Mener Apistogramma Agasizzii ja.

Corryene heter c.adolfoi dei.
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap