Kampfisk med andre fisker?

Heia,

Jeg lurte litt på hvordan det vil gå vis jeg flytter kampfisken oppi mitt hoved kar. Jeg må tømme hele det lille akvariet mitt. Pga det er fult av grønt slim lignende oppi det. Og pumpen går tett hele veien i det akvariet der. Så her må det vaskes hehe.

Mvh
Tor Harald

Går vel egentlig sjelden bra å ha den sammen med fisk. Har jeg konkludert med. Hvilke andre fisk har du?
Er det midlertidig? Lillekaret skal opp igjen?
Kampfisk sammen med annen fisk
Jeg har kampfisken min sammen med 2 scalarer og noen lyktetetraer. Det fungerer helt fint. Den eneste som har hatt problemer er en enslig guppyhann som er sammen med disse. Han har blitt nappet litt i finnene.
Jeg har inntrykk av at det er veldig individuelt hvordan kampfisker oppfører seg med andre fisk, både mht aggresjon og egen trivsel (det er vel en sammenheng der også, men jeg tenker da mer på at noen kan bli sky/"sturete" og nekte å spise, f.eks.).

I din situasjon ville jeg nok prøvd, men jeg hadde holdt ham under oppsikt!
Har du stort nok kar går de sammen med de meste. men jeg hadde en han i et 80 liters kar sammen med epar guppyer, der gikk det litt haler. Men nå går en del egenoppdrettede kampfisker i en 430 sammen med scalare og discus og det går jo fint

men det er som du sier, det er alt etter personligheten på fisken.
Heia

Takker så mye for svarene her.
Jeg har tenkt å få opp det lille akvariet igjen. Men tenkte mest på at den skulle slippe å svømme rundt i en 10 liters bøtte til det lille var ok igjen.

Jeg har noen panser maller og regnbuefisker +++
Og noen kabon reker xxl versjonen.

Hovedakvariet mitt er på 170 liter
Tilfeldig bekjentskap
© André Nyborg
Reklame for plussmedlemskap