Valg av stimfisk til 100 ltr'n

Nå står hundre liters akvariet mitt med sju skjørtetetra, fire sebrafisk og tre svarte neontetra, skal kjøpe flere av de to siste fiskeartene jeg nevnte regner jeg med. Men jeg lurte på hva slags annen fisk kan jeg ha i dette karet? Alle fiskene i karet har jo fargene grå og svart, så det blir litt kjedelig, noen forslag på fargerike fine (stim)fisker som er lette å holde i et slikt kar? Takker for alle svar!
Jeg ville kanskje latt være å kjøpe flere svarte neontetra og heller valgt en stim kardinaltetra, rødmunnstetra eller andre av de mer fargerike tetraene. Noen av de mindre barbene, feks sherrybarbe, og rasboraene er også fargerike. Sjekk i fiskebasen for å se bilder og hvilke forhold de må ha. Med tre forskjellige stimfisk i karet så vil det muligens virke litt kaotisk oppi der. Har selv prøvd det og foretrekker heller en større stim av èn art, men smak og behag er jo så forskjellig

Pass også på at du ikke overbefisker karet. Det kan fort bli for mange når en står i butikken og blir fristet
Alle artene du nevnte er stimfisker, og det blir fort litt voldsomt med to eller flere stimer i ett såpass lite kar.
Har selv kileflekkrasbora i 96 L, synes de har flotte farger, og ellers er de jo en aktiv og vennlig fisk.
Har også litt "fargeløse" fisk på bunnen og da er de jo greit med noe som livner opp litt.

Du kan jo høre med dyrebutikken fu bruker om å få bytte inn noen av de du har sånn at ikke det blir så mangen forskjellige.
Takk for svar! Da vurderer jeg kanskje å bytte inn de svarte neontetrane og kanskje sebrafiskene, så kan jeg heller finne noen andre fine
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap