Channa bankanensis-hjelp?

hei.
i dag fikk vi 3 stykker av dette slaget.
vi finner dårlig-lite info om denne fisken.
finnes det noen der ute som kan hjelpe meg litt med disse fine fiskene?
om oppførsel når den trives/misstrives,matveier osv.....
det som står av info på akvaforum er ikke nok.
håper på et svar
Channa bankanensis
Den kommer i fra Afrika, og blir 20 cm

Det er en meget rolig fisk, og er aktiv kun ved foring.
Den spiser levendefor, og fiskekjøtt.
Temp. ca 25 grader
Channa finnes kun i Asia. C. bankanensis kommer som navnet tilsier fra Bangka/Banka i Indonesia.

Et søk på aquaticquotient.com, der det vanker en del channa folk, ga en del treff. Så se om det er noe nyttig å finne der.
Channa
Channa er å blir en grisk rovfisk, Channa bedre kjent som ormhodefisk, bør ikke holdes sammen med fisk som er ca 2 ganger størrelsen på kjeften til Ormhoden

sender link

Mvh Per
Channa
Humunuku
Channa finnes kun i Asia. C. bankanensis kommer som navnet tilsier fra Bangka/Banka i Indonesia. Et søk på [URLBLOCK1], der det vanker en del channa folk, ga en del treff. Så se om det er noe nyttig å finne der.


Jeg tok feil angående bankaensis, men den jeg tenkte på heter visst Channa obscura, og er fra Afrika
så dette er en "liten" ormhode ?? Kunne tenkt meg noen av døm.Den jeg har er ca 30 fet å lat. Feilfora på rå kjøttdeig, men er på slakekur nå hehe, reker og fiskekjøtt
Om du skal kvitte deg med døm så finnes et 540 litrer's klar til døm

Elsker rovfisk

Mvh Per
raeggis
[QUOTE=Humunuku]Channa finnes kun i Asia. C. bankanensis kommer som navnet tilsier fra Bangka/Banka i Indonesia. Et søk på [URLBLOCK1], der det vanker en del channa folk, ga en del treff. Så se om det er noe nyttig å finne der.


Jeg tok feil angående bankaensis, men den jeg tenkte på heter visst Channa obscura, og er fra Afrika

Tok litt feil jeg også med at alle Channa er asiater.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap