Kneppelyder - hvem?

Er det noen fisker som kan lage kneppelyder? Satt og så på akvariet i dag og hørte plutselig noen lyder. De er ikke oppe i overflaten og lager dem, men nede på bunnen. Klarte ikke finne ut hvem som gjorde det. Har Guppy, Platy, Ancistrus, Praktbotia og Sølvhai.
Praktbotia! Lager lyder når de spiser tabletter eller snegler.
Praktbotia!

Vi har 14 stk sammen i et akvariet, og ved foringstid smeller det i ett kjør ifra akvariet deres
Ja, de holdt på å spise på en tablett! Hehe
Du skal se etterhvert at de kan finne på å "kneppe"(ikke den danske varianten) uten å spise også
Fisk med personlighet, det er praktbotia det
Kjøp deg en knurremalle.
Har ikke hørt de selv, men de skulle visst være litt morsomme da de faktisk knurrer:P

Men knurremaller hører man ikke på samme måte som botia. Jeg har hatt 3 ulike typer knurremaller og lyden kommer når man håndterer de, feks når man må flytte de.
Stripete sjokolademalle knurrer definitivt, hadde en prikkete sjokolademalle- den hørtes mer ut som en frosk
Jeg har dvergbotia, de også lager kneppelyder. Men pluttselig så ble det så høye lyder. Forgikk en uke uten at jeg så at det var en blågurami som dulter inn i termostaten. Den henter i en sugekopp i øverkant. Haha, den er rar :S
MC Darup
Stripete sjokolademalle knurrer definitivt

Knurrer? De knirker! Første gang jeg måtte ta dem over vannflaten, slapp jeg dem nesten. De laget en så vanvittig ekkel knirkelyd. Jeg får frysninger bare av tanken!

Forøvrig knepper polkadotbotiaene mine også

Og plecoen lager skikkelige raspelyder. Rasp, rasp, rasp.

Altså en skikkelig bråkete gjeng her hjemme hos meg. Hvem sa at fisk var stille?
Espen
Jeg har dvergbotia, de også lager kneppelyder. Men pluttselig så ble det så høye lyder. Forgikk en uke uten at jeg så at det var en blågurami som dulter inn i termostaten. Den henter i en sugekopp i øverkant. Haha, den er rar :S


Jeg har zebrabotia :p
Sølvhai!
Jeg har 3 sølvhai som lager kneppelyder når de spiser flakfor i overflaten...ble ganske overrasket første gang jeg hørte det,er nybegynner å under opplæring men etter litt studering oppdaget jeg hvem det var
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap