Fisk til 530l

Hei,

Har tenkt å kjøpe et akvarium og lurer da på om dere har noen bilder fra akvarier på lignende størrelse som har enten mye stimfisk eller 1-3 fisk som vokser seg store.. Så en som hadde 720L med bare en stor fisk som så skikkelig kul ut.. Har sett rundt på medlemsakvariene, men finner den ikke..

Noen som vet hvilket jeg snakker om eller som har tips?
Var det dette karet du lette etter?

Hvis du går inn på Medlemsakvariene under Akvarium her øverst på siden så kan du legge inn søk på den størrelsen akvarier du har lyst til å se på
Takk.. det var det ja! Prøvde å se på 720L men førstebildet var ikke det bilde som jeg har sett når det lå på månedes akvarium elno..

Finnes det andre fisker som blir like store unntatt Oscar og haier?
Hvis du går inn på Fiskebasen under Kunnskap her øverst så kan du legge inn et søk på størrelsen på ønsket fisk
Takk for svar igjen Har leita igjennom og funnet mye svar greit når man veit hvor alt på forumet ligger

Fant ut at jeg kanskje vil kjøre stimfisk istedenfor i starten, men er litt usikker..

Tenkte på:
Corydoras adolfoi

Hvor mange av de kan man ha sammen? Og hvor mange synes dere er maks i et 530L ?
Coryer liker å være mange så du kan ihvertfall ha en 15-20 stykker i et såpass stort kar, men det kommer jo litt an på hvilke andre fisker du vil ha der også.

Det finnes en artikkel om corydoras under Artikler her øverst. Ellers så er det masse informasjon å finne om disse i Mona O's personlige tråd.

Coryene er snille og litt vimsete av seg. Det vil derfor være urettferdig å sette disse sammen med aggressive eller territorielle fisk. Èn kombinasjon som kan fungere er med en gruppe scalarer. Vær obs på at du nok etterhvert må fjerne de tiloversblivne når de begynner å bli voksne og danne par. Vil tro at 4 stk (2 par) er maks i den størrelsen kar når de er blitt voksne.

En annen kombinasjon kan være med en stimfisk som holder seg i midten av karet, feks kardinaltetra, glødebåndstetra eller rødmunnstetra, og en stimfisk til øverste del av karet, feks vinkeltetra eller øksefisk. Det er egentlig veldig mange muligheter her

Som algespiser anbefaler jeg ancistrus. Den blir ikke så stor og er flink til å jobbe. Ender du opp med et par og har noen grotter så får de lett små ancistruser også
Okey.. Takk for svar!

Var å besøkte en kompis med akvarium og han hadde akkurat kjøpt en løvehode hannfisk.. Så nå tror jeg planen er å ha et løvehode par som skal få et fint territoriet oppi karret, men jeg vil også ha stimfisk.. Helst de jeg sa i starten..

Vil ikke disse passe sammen? De er jo ikke så veldig raske de løvehodene så de vil da ikke få tak i dem? eller tar jeg feil?
Siden disse blir veldig territorielle under lek så vil jeg fraråde å ha corydoras sammen med de. Både coryene og ciklider vil holde til nærmest bunnen og pansermallene vil helt sikkert få gjennomgå siden ciklidene vil regne bunnområdet som sitt territorium.

Stimfisk som går høyt i karet er et bedre valg. Løvehodene krever bra med sirkulasjon i karet så stimfisk må velges blant de som liker litt strøm. Kan tenke meg at sebrafisk eller danioer kan være et ok valg.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Tjernshaugen
Reklame for plussmedlemskap