Bikir stakk av.

vi har en stundt hatt en liten bikir som vi vet har trivdes ganske godt, den har spist masse og hadde begynnt å vokse veldig fort, den var alltid blid og glad og ble aldri plaget av noen.

men i det samme karet har vi en del scalarer og en av disse fikk hvitprikk, derfor har jeg behandlet hele karet med varmebehandling, jeg satte i går ned enda en varmekolbe, siden den vi hadde der fra før ikke var bra nok til å heve temperaturen til 32grader. derfor klarte jeg å bomme på et par grader, så det var omtrent 34 grader når jeg stod opp, og bikiren lå stakkars på gulvet, den var ganske tør, men han levde fortsatt, så jeg puttet han oppi karet, og han så litt stiv ut, men han kviknet litt til og sprella litt rund, men senere fløt han, og var død.
jeg visste ikke hvor alvorlig rammet han var da jeg fant han, og heller ikke hvor mange timer han hadde ligget på gulvet, men siden vi vellykket har klart å få liv i tørre øreåler vi har funnet på gulvet så tok jeg sjansen.
men uten hell denne gangen. veldig trist å miste senegalbikiren min, den hadde virkelig begynnt å vekke interessen min og jeg likte den utrolig godt.

jeg vet at de kan puste i luft og overleve på land så lenge de holder seg fuktige, men trordde ikke de hadde den tendennsen til å stikke av som det øreålen har. kan varmen ha drevet den til å rømme?

her at et lite bilde av den som lykkelig og fullt levende.
savner den allerede.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap