Macrognathus aral, lite info i basen.

hei, jeg kjøpte i går meg to åler av typen macrognathus aral, det er en slags pilnebb, den hører ihvertfall til mastacembeliade familien.
men da jeg søkte etter den i basen var den eneste informasjonen der at den bla 63,5 cm lang og at den likte toppsjikt i karet (noe som er helt feil)
det jeg vet om denne er at den må ha røtter og steiner for å gjemme seg og den graver seg ned i sanda. så den burde vel ha fin sand som bunnsubstrat,

er det flere som har denne fisken? isåfall, kan ikke dere legge inn det dere vet om fisken, så kan vi få til en ordentlig profil for den på basen.
det er en veldig pen fisk, og siden det ikke er noe bilde av den i basen, så legger jeg enn i to bilder jeg tok av den i går.
Dette kan du legge inn i basen selv. Gå inn på profilen, og trykk "endre profil" i menyen til venstre. Der kan du laste opp bilder og legge inn info du har. Dette må så godkjennes av moderatorene før det blir publisert.
jeg vet det jeg har gjort det også, og sendt inn bilde, men jeg synes fortsatt det er veldig lite informasjon, temperatur? ph? kh? hvor stort må akvariet være? hva spiser de? hvordan lever de? kjønnsforskjell?

derfor jeg postet her, for at dere kan hjelpe til å fylle inn de feltene som mangler, hvis noen har vært borti fisken før da, siden den ikke er på basen så er det vel kanskje ganske få som har den...
Du kan jo også google litt etter info. Jeg tror ikke det er så mange her som har den fisken eller vet noe om den, derfor er det nok lite info i basen.
Her fantes litt info om arten.

Her var det også litt.

Litt info var det her som du kan legge inn i profilen i basen. Bildet ditt var veldig bra!

tusen takk skal du ha nå har jeg lest gjennon alt, og notert meg noen linjer, men når det gjelder engelsk så er jeg ikke så veldig ekspert, jeg skjønner det meste, men det var bestkrevet noe om kjønnsforskjell her jeg ikke skjønnte, det står:

when fully grown, females are obviosly more deeper bodied than males.
hva er deeper bodied?
hehe takk

da har jeg lagt inn masse informasjon om den i basen, håper endringen blir godkjent.

her er fler bilder av denne skjønne fisken.
bland annet når den hilser på min mastacembelus favus.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap