Går black ghost sammen med : ?

Den kan spise alle de du har nevnt.
Min spiste Corydoras også (det ble etterhvert hans død da Corydoras har en stiv ryggfinne)
Huffda, da får jeg vente til jeg har pumper til det andre karet mitt og da.. :P så kan jeg putte en oppi der
Hvor stort er karet? En BG trenger jo ganske stor plass, og jeg regner ikke med at du har guppy og platy i en 700liter?
karene mine er på 160l og 108l
Så om jeg har en BG i 108literen sammen med ett par andre fisker så er det altfor liten plass ?
Inaktiv bruker
Di går sammen med diskus
di pleier å går fint sammen med diskus og skalare
hvor stor er den
David Gabrielsen
di pleier å går fint sammen med diskus og skalare hvor stor er den

Trådstarter har hverken diskus eller scalarer.
Heller ikke akvarium stort nok til hverken diskus eller scalarer
Det er jo bestandig veldig smart å sjekke fisken man tenker på å kjøpe, veldig fint med fiske/skalldyr og plantebasen her på Akvaforum!

F.eks Black Ghost blir veldig stor, og trenger minst 700 l, etterhvert vil den spise fisk som er mindre enn den selv, siden BG er en rovfisk.
For å si det sånn, verken BG, scalare eller discus anbefales i så småkar som det du har, Trådstarter!(Vet at det ikke er du som har dratt inn discus/scalare, men tok nå det som et eksempel til

Anbefaler å lese alt som står på din egen link om Black Ghost

Black Ghost har jo de elektriske greiene sine.. er dette noe som kan forstyrre andre fisker?
Eller er det kun noe andre "elektriske" fisker vil merke?
Ettersom jeg vet vil BG`s elektriske organer kun forstyrre andre som bruker det og, da f.eks andre black ghost, elefantfisk
(derfor skal BG holdes alene! Om du ikke har et kjempestort kar da, hvor de får hvert sitt område. Og ikke sammen med f.eks elefantfisk)
Inaktiv bruker
står i en akvariumbok at det går å ha diskus med bg i et og samme akvarium og da må minst ha 700l
et råd jeg leste i akvariumboka at blac gost trives best i mye dempet belysning og kan hles i en grupe på 6 individer i et akvarium på 900l med kempe mye gjemesteger til vert individ
900 l til 6 store Black Ghost blir for lite! Jeg ville aldri hatt dette, og håper vel egentlig at ingen andre har det heller!

Black Ghost danner revir, og et revir til en fisk som blir oppmot 50 cm lang, sier seg selv at blir et stort revir....

Det var litt vanskelig å forstå siste setninga til David Gabrielsen, men håper jeg har forstått den riktig....
Jeg kjenner en som har en BGK på 30 cm, den er kjempefin Men han sier han ikke kan ha noen annen fisk i karet for BGK'en dreper dem uten unntak.
Inaktiv bruker
I akvariefisker det er den boka som det står
I AKVARIEFISKER DET ER DEN BOKA SOM JEG LEST AT DET STÅR DET AT BLAK GHOSTEN KAN HOLES I EN GRUPPE HANN MED INNTIL 5 HUNNER I ET AKVARIUM MED INDIVIDUELLE SKJULESDEDER FOR HVERT DYR.
GÅR KANSJE FINT I ET 8000 LITERS AKVARIUM.
HUSKE LISTE.

NUMER 1 PÅ LISTA ER:MASE SJULESDEDER.

NUMER 2 ER Å HOLE DEM MED STORE FISK FOREKSEMPEL DISKUS OG SKALARE.

NUMER 3 ER GOD MED FROSENTFOR.
Også må en ha stort nok kar til den å da, og som kjent har ikke trådstarte det

Håper på at trådstarter finner seg andre fisker enn Black Ghost

(Forresten, David Gabrielsen.. Når du bruker stor skrift på hele innlegget gir du et inntrykk av at du er sint, at du roper og skråler eller lignende.. I tillegg til at du skriver på en måte som er vanskelig å lese, med skrivefeil, osv. Prøve å les gjennom innlegget før du poster det, for å få det så rett som du kan.
Bare et tips til senere innlegg
Inaktiv bruker
Nei jeg har bare lit problemer med datamaskinen min
det er som at datamaskinen min har egen vilje og det er plutselig nete og
det er kempeiriterenes
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap