Hjelp ! fiskene mine svømmer i vannoverflaten

Hei.

Nå er jeg redd ! Alle fiskene mine untatt mallene svømmer i helt på toppen av vannet. Det ser ut som om dei spiser men det gjer det ikkje for det er ikke mat der. Hva kan det være ?

Jeg har målt nitriten og det er godt og det samme med ph`en.
For noen få dager siden tok jeg 3 nye røtter i vannet. Kan det være noe med røttene ?

Når eg tramper i golvet blir fiskene redde og svømmer ned, det samme skjer når eg gir dei mat, maten synker og fiskene svømmer ned for å spise den.

Er det noen som vet hva dette kan være ? har dere vert borti noen lignende
Høres ut som oksygenmangel i vannet. Prøv åsette utblåset fra filteret slik at det skaper litt bevegelse i overflaten, eller sett inn en luftpumpe.
Hva testet du nitritt-nivået med?
Jeg ville tippet på oksygenmangel sånn på sparket.
mona o
Hva testet du nitritt-nivået med?


tetra test
mona o
Hva testet du nitritt-nivået med?


Fisken Magnus
tetra test

Dråpetest da?
Det at fisken siger rundt i overflaten og gisper, tyder på en av to ting:
enten er det en forgiftning, eller så er vannet ekstremt oksygenfattig.

Du har selvsagt sjekket at filteret står og går slik det skal...? Det har heller ikke vært noen strømstans i natt e.l.?

Uansett hvilket alternativ det er, bør du bytte minst 30-40 av vannet. Helst med en gang. Friskt rent vann hjelper på begge deler.
ja det er dråpetest.

det var for at avnnet var oksygen i vannet. nå har eg sett i gang luftpumpa så nå kommer det mye luft i vannet og fiskene svømmer rundt i heile akvariumet og koser seg . eg har bytta ca 30 % av vanne som du sa.

tusen takk for hjelpen
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap