Munnruger

Er det noen som kjenner til denne arten ? Har planer om å gjøre om et av karene mine til Afrikansk biotop (bløtt-surt vann, ikke Tanganyika eller Malawi) og har alltid ønsket meg en munnruger. Har vurdert egyptisk, men har forstått det som den er veldig agressiv og ikke passer særlig godt sammen med andre fisk. Ønsker å høre om noen kjenner til denne arten her, eller om dere ev. kjenner til andre munnrugere som kan passe.
...Siden fisken heter Dverg-victoriamunnruger (Pseudocrenilabrus multicolor victoriae) så regner jeg med at den tilhører Victoriasjøen...? Da skal du bare passe på at du treffer riktig fisk, dersom du ønsker surt vann, for så vidt jeg har forstått ligger Victoriasjøen innen for relativt lave 6 til hele 9 i pH...

...Godt mulig du allerede vet dette fra før, men da har jeg i det minste forsikret meg...Så får vi håpe Kjell Begby stikker innom tråden...
Her finner du en masse informasjon om denne. Ser den kan tolerere litt forskjellige vannverdier, men det er ikke anbefalt å holde den under for ekstreme forhold. Ville derfor gått for mer nøytralt enn surt/bløtt vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Simen Grasto
Reklame for plussmedlemskap