Jeg fikk et akvarie fullt av ciklider som sloss verre, og nedi det fór det en sliten og tynn, stakkars
ildhale full av sår som ble jaget rundt hele tiden. Jeg puttet den i karantenekaret mitt og nå har den blitt fin og fet. Så må jeg finne ut den videre sjebnen til denne fine fisken.
Jeg har en 275 l. med 4 stk ganske store prakt botia, og jeg ser for meg at det kan bli konflikter der. Men i fiskebasen ser jeg at det er andre som har den med praktbotia. I tillegg er det en værål og to SAE jeg er usikker på hvordan de vil motta denne. (Og jeg skal jo kjøpe en stim av enten sebradanio eller kileflekkrasbora der, må tenke på det også) Det er stappfult av planter og røtter her, så det er mange gjemmesteder.
Et annet alternativ er akvariet på jobb, en 325 l. Der går det en stim med sverdhaler + to ganske store scalarer og en haug med maller. Grov grus i bunn. Ser at det er andre som har ildhale sammen med både scalarer og sverddrager iflg. fiskebasen. Men jeg er litt skeptisk til å stole på at det står at andre har den ilag med disse fiskene, for det er jo ikke sikkert det går bra selv om det står at de er holdt sammen?
Hva ville dere gjort? Vil så gjene at denne fisken skal få det bra og ikke plage noen andre heller når den er kommet ovenpå.
Om jeg først putter den nedi 275 l. min kommer jeg nok til å få store problemer med å få den opp igjen om det blir kræsj, da der er sånt et villniss.. Lettere å hvie den nedi 375 literen da. 275 l. er en Asia biotop, 375 l. er Sør-Amerikansk (men det er ikke SÅ nøye) ...
Hadde en gang en Flying Fox som jeg fikk, i 275 l. og det var IKKE noe hyggelig!!! (Heter jo Epalzeorhynchos begge to....) Siden det står i fiskebasen at Ildhalen er ganske agressiv er jeg skikkelig skeptisk. Det er en fisk jeg alltid har syntes var flott, men bestemt meg for å ikke kjøpe men nå sitter jeg her likevel!