Kan jeg ha disse sammen?

Hei!
Jeg lurer på om det går an å ha en kampfisk, en stim neontetra, algespiser og dverggurami i min 53 liter? eller bli det for liten plass?
ville ikke hatt guramien i men ellers høres det jo normalt ut
okei. Noen som har forslag til hva jeg kan ha oppi istadet for dverggurami?
Du kan da godt ha 1 dverggurami i 53-literen. Jeg har 3 stykker i mitt 54-liters kar. Ingen prekær plassmangel i det karet.

Jon
jeg tenkte nå mest på om guramien går sammen med kampfisken.
platy kan du ha sammen med kampfisk, men de vil bli ganske sky og nærvøse, har hatt kampfisk og platy sammen. men det er jo også alt etter kampfisken du har. hvis han går sammen med andre fisk i dyrebutikken er det større sannsynlighet for at han tolererer det hjemme og. jeg kjøpte i en dyrebutikk der de hadde alle kampfiskene i hver sin lille bolle, og den tolererte ingen, ikke engang algespisere fordi den var vant til å være alene.
Er enig med sunikol når det gjelder guramien. Det er ikke sikkert kampfisken vil like å ha den sammen med seg på et såpass lite område. Det kan gå bra også, men du må i såfall ha en reserveløsning om det ikke skulle gå bra.

Siden kampfisk helst vil ha litt bløtt og surt vann så synes jeg ikke det passer å ha den sammen med levendefødere som platy.
Tilfeldig bekjentskap
© Marita Ekdahl
Reklame for plussmedlemskap