Paroon hai :d

Noen andre som har prøvd seg på disse?

Har rett og slett ikke plass til et akvarie stort nok til de så, nei, det har jeg ikke.. En fisk som blir adskillig lengre enn jeg er selv, er ikke akkurat øverst på ønskelisten..
Ikke jeg heller får å si det sånn.. Damen i butikken sa da ingen ting...


Viste ikke hvor store de ble... Så ble til at jeg ga de bort...
Men utrolig morro å se haien bryne seg litt i vannet...
Plasket godt får å si det sånn hehe...
Blir de så digre i fangenskap? Er det noen som har hatt dem eller kjenner noen som har hatt dem til de ble store? Mange fisker blir jo mindre i fangenskap enn i vill tilstand.

Har aldri hørt om noen som bygger kar som er store nok for disse, og da kan man jo lure på hvor alle sammen blir av. Avlivet regner jeg med, med mindre det finnes et fåtall anonyme person som samler opp de uønskede
Har sett noen på 70-80cm, "akvariefisk", aner ikke hvor gamle de er, de er store nok. selv om de ikke er tre meter..
Det er to store paroonhai som svømmer rundt i akvariet på Tam Lade. Den største nærmer seg vel en meter nå, og er 5-6 år. Den minste følger hakk i hel, og er 1-2 år.
Hos Tam Alna i Oslo har de flere Paroonhaier i en diger tank.... Oppsiktsvekkende, men ikke noe for et vanlig selskapsakvarium.
Har hatt en Paronhai i 7 år. Jeg som andre var ikke klar over hvor stor den ble. Var vel ca 3-4 cm når jeg kjøpte den, det gikk ikke lang tid før den hadde tømt akvariet for fisk. Når den døde var den 73 cm lang. Den vokste veldig fort de første årene, men stagnerte litt når den ble ca 50 cm. mulig p.g.a. plass mangel. gikk i et 400 liters akvarium. Den ble utrolig tam. spiste av hånda mi og kunne klappe den på ryggen. Den var ganske vill, spesielt det siste året, tror nok den ikke hadde det så godt. Skulle ta et vannbytte og den hogg tak i den ene fingeren min, måtte ta stivkrampe og sy 4 sting. Tror jeg er den eneste som har blitt behandlet for haiangrep på norsk jord. Prøvde den siste tiden og få gitt den bort, men ikke mange som vil ha en slik fisk. Hadde jeg hatt et 10- 15000 liters akvarie skulle jeg prøvd denne fisken igjen. Er en utrolig vakker fisk. Skal vistnok være den beste matfisken som er, men da må de være viltfanget. Kjøttet blir vistnok vassent når de lever i fangenskap.
Veldig god matfisk... :P
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap