Erfaring med åler

Hei
Har en stor fasinasjon for åler, og har kjempelyst på en i akvariet. Problemet mitt er bare det at jeg drar til min hjemby i ferier, og må da ha en automatisk fôrer på akvariet. Dette fører til at jeg må ha åpen matluka på akvariet, og det er her jeg trenger litt hjelp fra dere. Har nemlig inntrykk av at mange åler liker å snike seg ut av akvariet hvis det finnes noen hull de kan krype ut.
Har noen erfaring med åler som ikke gjør dette? Har et 110 liters, så kan ikke ha noen kjempeål heller.. Khuuli-ål vil jeg ikke ha!
nei, var jo det jeg ville ha tips om, hvilken ål jeg kan prøve på, som ikke kryper ut av akvariet
Tror det er mest langs kantene ølen prøver å krype opp, men det kan hende den hopper og? Da skulle det jo være mulig å ha et foringshull litt lenger utpå midten av kvarielokket. Også at man senker vannstanden litt når man drar på ferie skulle hjelpe.

Nå vet jeg ikke helt hvor stor din automatiske forer er. Men det det skal ikke være den største kunsten å få laget et lite hull i lokket det foreren skal stå og tette igjen rundt den. Enten med teip eller lignende.
Hva med å dekke til åpningene som blir rundt fôrautomaten med plastfolie eller noe? Det blir stygt, men du skal da ikke være hjemme da uansett:P
jo, går selvfølgelig det. Men tenker bare på f.eks øreåler som har krøpet ut av de minste sprekker.. lurer på hvorfor de må være så selvdestruktive.. hehe
Tja, men panserål har du strengt tatt ikke plass til uansett:P
Har tenkt litt på værål, men ser det står at de kan hoppe..
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap