- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Papegøyefisk
Papegøyefisk
Postet 29.12.08 kl 23:45
Endret: 30.12.08 kl 07:22
Inaktiv bruker
Ingebjørghar nett lest på forumet , ang favoritt fisken min- papegøyecikliden og hva er det eg leser!! * GRØSS*
Hva er det du leser?
Postet 29.12.08 kl 23:55
Postet 29.12.08 kl 23:58
Endret: 29.12.08 kl 23:59
Det er nå 3 forskjellige cichlider som har med navnet Papegøye i navnet sitt.
Men felles for de alle er vel ettersom jeg har fått med meg at de trenger relativt god plass i akvariet. Særlig under lek.
Og at de kanskje ikke er så snille som de høres ut som
Men det er veldig greit å ta med latinsk navn eller hvilke cichlide du nevner da det ofte er mange forskjellige varianter eller forskjellige fisk under enkle populærnavn.
Du bør i hvertfall tenke deg litt om angående beboere ellers om det er den 180 literen din du har tenkt å ha Papegøyecichlide i.
Ett annet tips når jeg klikket inn på karet ditt.
Om jeg missforstod deg rett så har du plantet plantene med potta og hele pakka med gjødseltablett i.
Det lønner seg å ta planta ut av potta. Ta vekk ullen også plante gjødseltablett / kuler i sanda nær rota. Da slår plantene fortere ett skikkelig rotsystem. Og det er samtidig mange planter som legger avlegger ifra sanden og opp. Gjerne rett ut til siden. Dette blir vanskelig gjennom ulla og potta
Men felles for de alle er vel ettersom jeg har fått med meg at de trenger relativt god plass i akvariet. Særlig under lek.
Og at de kanskje ikke er så snille som de høres ut som
Men det er veldig greit å ta med latinsk navn eller hvilke cichlide du nevner da det ofte er mange forskjellige varianter eller forskjellige fisk under enkle populærnavn.
Du bør i hvertfall tenke deg litt om angående beboere ellers om det er den 180 literen din du har tenkt å ha Papegøyecichlide i.
Ett annet tips når jeg klikket inn på karet ditt.
Om jeg missforstod deg rett så har du plantet plantene med potta og hele pakka med gjødseltablett i.
Det lønner seg å ta planta ut av potta. Ta vekk ullen også plante gjødseltablett / kuler i sanda nær rota. Da slår plantene fortere ett skikkelig rotsystem. Og det er samtidig mange planter som legger avlegger ifra sanden og opp. Gjerne rett ut til siden. Dette blir vanskelig gjennom ulla og potta
Postet 29.12.08 kl 23:59
kremnilsDet er nå 3 forskjellige cichlider som har med navnet Papegøye i navnet sitt. Men felles for de alle er vel ettersom jeg har fått med meg at de trenger relativt god plass i akvariet. Særlig under lek. Og at de kanskje ikke er så snille som de høres ut som :) Men det er veldig greit å ta med latinsk navn eller hvilke cichlide du nevner da det ofte er mange forskjellige varianter eller forskjellige fisk under enkle populærnavn. Du bør i hvertfall tenke deg litt om angående beboere ellers om det er den 180 literen din du har tenkt å ha Papegøyecichlide i. Ett annet tips når jeg klikket inn på karet ditt. Om jeg missforstod deg rett så har du plantet plantene med potta og hele pakka med gjødseltablett i. Det lønner seg å ta planta ut av potta. Ta vekk ullen også plante gjødseltablett / kuler i sanda nær rota. Da slår plantene fortere ett skikkelig rotsystem. Og det er samtidig mange planter som legger avlegger ifra sanden og opp. Gjerne rett ut til siden. Dette blir vanskelig gjennom ulla og potta :)
nei, dette var før eg fikk sanden så da har nok du missforstått
da kastet eg pottene og planten oppi karet, med en gjødsel tablett i hver potte.
idag fikk eg sanden, og da tok eg SÅ KLART av all ulla og potta!!
og det er denne papegøya eg snakker om: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=15045
Postet 30.12.08 kl 00:02
Endret: 30.12.08 kl 00:04
Ingebjørgat den er kunstig og hybriden http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_id=1009&thread_id=20452&sr=1&msr=1
Ja nei det er desverre en god del fisk i handelen som både er tuklet med og noen er jo drettet i hybrid form desverre.
Men det finnes jo mange spennende cichlider som er mer naturlige
Beklager leste kun på karet ditt på profilen din. Så tenkte jeg skulle komme med et tips i samme slengen.
Blir vel gøy å få fisk i karet etterhvert.
Postet 30.12.08 kl 00:07