Angående fisken puntius melanampyx

Ble kontakta av noen som ville kjøpe slik fisk.Fisken skulle kjøpes over nettet og minstebest var 40 stk.Jeg har ikke hørt om sorten og gikk inn på basen her .Der sto det nei ved spm om fisken var stimfisk osv.Lenger nede stod det at det var en fisk av barbetype og de typene trivdest best i gruppe på x antall fisk.Det er ikke aktuellt å kjøpe for meg,men det var noe forvirrende om jeg skulle ha blitt med på den lista.Kan noen si om det er en fisk ,som må være par for å trives eller gruppe?Om det er noen som har eller har hatt sorten?
Her er det noen som har hatt arten og skriver litt om sin erfaring. Det kan virke som om den i motsetning til mange andre barber ikke er en typisk stimfisk. Den trives antagelig sammen med sin egen art, men individene ser ikke ut til å stime sammen.
Takk for svar,den kommer nok ikke til å bli noe for meg,liker rolige akvarium jeg.Da er jo begge deler rett i fiskebasen,uansett takk for at du tok deg tid
Hvordan finner du frem til alt dette her?
Faktisk mye enklere enn du tror. Når du går inn i fiskebasen på den arten du er interessert i så ligger det en lenke helt nederst hvor det står Finn fisken i Google. Trykker du på logoen til Google så kommer det opp masse sider hvor arten omtales. Da er det bare å skumme gjennom og forhåpentligvis finne noe interessant før side 50 ;b
Tilfeldig bekjentskap
© Maren Saxe
Reklame for plussmedlemskap