Noen som kan få tak i pterophyllum leopoldi? (dvergscalare)

Jeg har lyst på dvergscalare, men den er vanskelig å få tak i!!

Noen som har kjøpt, skal kjøpe eller vet om et sted/person som selger denne fisken?

Er det noen her inne som kjenner til oppdrett av denne fisken?

MÅ ha den, bare må ha den
Hør med akvariekjelleren om de har flere igjen.

Jørn
vet at credo har hatt god tilgang på disse. sjekk om noen butikker bestiller derfra, så kan de kanskje skaffe.
Jørn Kåsa
Hør med akvariekjelleren om de har flere igjen. Jørn


På akvariekjelleren står det at de har startet akvariebutikk, har den en nettside?
der hadde de mange pterothyllum, men ingen leopoldi som jeg kunne se...

Kan prøve å sende inn en forespørsel....

Men noen andre steder som kanskje har? det var litt langt borte, ca 700km.
Jeg hørte med butikken idag, og de bestilte ikke fra credo, men de skal prøve å bestille inn fra de andre leverandørene sine...

Hvor langt er det mulig å kjøre og hente fisk på en forsvarlig måte?
Har hørt om gale akvarister fra Tromsø som har hentet akvariefisk med bil i Harstad, Bergen, Stockholm Oslo, Drammen og Gøteborg...

Pakker du fisken bra er det ikke noe problem med 48 timer i en kasse, men når transporten begynner å nærme seg 72 timer øker dødeligheten kraftig og mye av fisken er DOA.

Tropehagen i Tromsø har 6 -8 stk pterophyllum leopoldi gående i sine salgskar, som er bestilt fra Imazo. Blir kalt for " spiss snute scalare" på Imazo sine lister .
Tam Alna i Oslo hadde også endel inne for en uke siden. Såvidt meg bekjent får de også sine Leopoldi fra Imazoo. Dette er en ganske vanlig leverandør av fisk til butikk, så du bør høre med din lokale forretning om de kan få levert fra Imazoo
Imazo...

48 timer altså, har hørt om tam alna i oslo som har dvergscalare, nærmeste hittil, og det blir over 600km. med bil! :S det blir jo bare ca 8t. hvis jeg kjører hjemover med en gang jeg har kjøpt fisken...

Men:

Ingen som vet om noen i Molde, Ålesund, Bergen, Trondheim eller områdene rundt som har denne fisken?
hele tropehagen kjeden tar inn fisk fra Imazo, så hvis de har disse andre steder kan nok din nærmeste tropehagen butikk hjelpe deg.
Onsdag 4/3 skal jeg til Ulsteinvik i forbindelse med jobb. Hvis du ikke har fått tak i noen inntil da, så kan jeg alltids ta med til deg
tender
Onsdag 4/3 skal jeg til Ulsteinvik i forbindelse med jobb. Hvis du ikke har fått tak i noen inntil da, så kan jeg alltids ta med til deg :)


Å? interresant! Det hadde vert utrolig bra

Butikken her vet neste mandag om de kan få tak i eller ikke, så jeg kan poste her inne hvis de kan/ ikke kan få tak i...

Det hadde vert gøy å fått tak i denne flotte fisken
Butikken har saumfart alle leverandørlister, men uten hell, de får ikke tak i pterophyllum!

Men tender, kan du være en god medakvarist og ta med fisk til meg?

Hva blir prisen evt. (jeg kan betale ekstra for frakt og lignende

Tenkte på 4-6stk. helst begge kjønn!
Hør med Dyrego på toppen av Oslo City, de har hatt P. leopoldi (og jeg kan garantere at det var den EKTE) inne tidligere.

Send email eller ring dem - kontaktinfo her.
Prisen blir kun det fiskene koster i butikken. Husker ikke helt prisen i hodet. Jeg skal sjekke, så tar vi resten pr PM. Kjønn er umulig å se, så det blir umulig å finne ut av.

Jeg kan selvsagt ikke garantere at alle overlever, men jeg skal pakke dem etter alle kunstens regler. Det er kun snakk om 9-12 timer i bil
ja sant det, bare scalarene selv som vet sitt kjønn :S:S

Håper det kommer med begge da, hadde vert gøy å fått oppdrett, og formidlet denne skjønne fisken rundt i disse trakter

Har sendt deg pm.
Har svart deg
Sjekket med Anette på Tam nå. De har mengder av dem inne, så dette skal nok gå bra.
mona o
Hør med Dyrego på toppen av Oslo City, de har hatt P. leopoldi (og jeg kan garantere at det var den EKTE) inne tidligere. Send email eller ring dem - [URLBLOCK1].

De har VF Leopoldi i store og små inne nå.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap