Gullbarbe

Hei er det noen som vet om denne stimfiksen hadde passet sammen med en Betta splenders? Prøver å finne en stimfisk som passer sammens med kampfisken som jeg har lyst på.
De fleste barber og tetra er kjennt for å være finnenappere. Har lest at enkelte kombinasjoner fungerer hos noen, men gullbarbe er dessverre ikke en av de. Kan anbefale stjernedanioer. De er små og raske så kampfisken utgjør ikke noen fare for de og de plager heller ikke kampfisken. Regner med at de fleste av de små rasboraene kan fungere, men her har jeg ingen egen erfaring. Kuhliiål og/eller corydoras fungerer også bra, men de krever sand som bunnmateriale.

Det er viktig å huske på når man setter kampfisk sammen med andre arter at det ikke er fisk som napper eller som kampfisken kan se på som rivaler (guppy for eksempel). I tillegg så kan det virke som kampfisken er lykkeligst når den kan få være sjefen i karet så de andre fiskene bør derfor ikke være så store, eller voldsomme, at kampfisken finner de skremmende.
Ok takk for gode råd. Akvariet kommer i kveld,98L . Har bestilt med en god del planter. Det blir fin sand. kampfisken skal være sentrum Kanskje en hun etterhvert. Men først kos med plantene.

Ja håper fiskedamen som jeg kaller henne,får tak i stjernedanioer. Kuhliål vil ungene ha
Kan som sagt anbefale akkurat den kombinasjonen. Har disse fiskene i mitt asiakar. Med nok gjemmesteder og tettvokst vegetasjon så blir kuhliiene veldig aktive og synlige og det kan faktisk hende du er heldig å får yngel til å vokse opp på stjernedanioene også. Jeg har ihvertfall en liten tass som ser ut til å greie seg fint der nå

Når det gjelder å holde dame sammen med hannen så bør du ha godt med planter og gjemmesteder og helst en løsning i bakhånd om det skjærer seg. Disse fiskene er individuelle så det kan gå helt fint, men også tvert motsatt.

Veldig positivt at du gir kampfisken et skikkelig sted å bo. Blir så glad når jeg hører slikt
Takken må gå til dette forumet og all den gode informasjonen som ligger ute. Har lest i maaange timer på alt mulig. Hadde ingen ide om at det var såå utrolig mye å sette seg inni,mannen min får ha tvkassen for seg selv Derfor får Blåmann som han skal hete et trygt å vakkert sted. Forhåpentligvis



Tante Astrid, Asia karret ditt var helt utrolig nydelig. Fikk masse gode ideer med plantene. Crowntailen din var smukk

Takk skal du ha
En så flott herremann måtte jo få en standsmessig bolig kan du skjønne
ja ikke sant.. )et lite spm kan jeg ha sandsnegler nå med en gang i nykarret eller burde jeg vente til det blir mer næring til dem?
Jeg har pleid å ha sandsnegler i og mate de litt under innkjøringen. Er kanskje litt dårlig gjort å la de gjennomgå nitritt osv, men de ser faktisk ikke ut til å ha noe problem med det. Ingen unormal oppførsel og ingen døde, men mater de altså litt med malletabletter og slikt og sørger på den måten for at filteret får næring underveis også.

Du får kjenne etter selv om du synes det er greit eller ikke.

fikk en god del med så tror jeg tar risken.

E akkurat ferdig med innredningen. skal jeg ha i flytende pantenæring nå? Har Tetra plant florapride,leste en plass at man kanskje burde halvvere dosen ? Huff ikke så lett dette vil gjøre det beste for plantene. Har satt ned JBL kuler.
Under innkjøringen, og med planter som er nyplantet, så bør du bruke minimalt med gjødsel. Om du velger å gjødsle så holder det med under en fjerdedel til å begynne med og øk ikke før innkjøringen er ferdig og plantene ser ut til å ha kommet skikkelig i gang med veksten. Det er ellers lett for at det blir mye alger under innkjøringen om man gjødsler mye i tillegg. Gjødsel i bunnlaget pleier derimot å gå bra
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap