Min klovneknivfisk

Her er bilde og ein liten video av min Klovneknivfisk vet den blir stor og håper på større akvarie innen den tid, nå går den i 325liter, og den er ca 10cm, den spiser alt den klarer og få in i munnen sin.
ganske stilig fisk synest eg, favorit fisken min så langt
Karet skal inredes med røtter og planter iløpe av uken.

<embed src="http://www.youtube.com/v/LtuQf5aCaOk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="295"></embed>
fin fisk. du bør få laget noen gjemmesteder til fiskene snarest mulig.
de blir nok litt stresset av å ikke få gjemt seg bort når de vil.
ja ordner det imorra eller onsdag da får dyrebutikken in nytt parti planter osv så får eg se om eg finner ei fin rot han kan gjemme seg under.
Det ser ut som den allerede øyer seg ut hvordan den skal glefse tak i de andre fiskene dine, tror nok du får dødsfall om de praktbotiaene ikke vokser opp superraskt, scalaren er vel allerede dømt.
hehe ser ikke helt hvordan den skal få ein scalare in i munnen:p dem er jo så høye, faktisk så er det scalerene som har vert nyskjerrige og nappa på han når eg introduserte han til akvariet, tror dem trodde dem svarte flekkene på sida var mat eller noe hehe, men så nappet han tilbake og etter det har dem ikke vert så tøffe:p
men ser den har sikkla litt på corydorasene, har 5stk gåande i karet, så dem må vel over i eit lite kar eg har stående på lofftet eller så blir dem middagsmat for han om 1 mndes tid.
han er ikke så aktiv hele tida, bare fant fram kameraet når eg såg den va ute på tur ellers er den rolig.
håper på at botiene skal vokse i takt med han slik at dem ikke blir mat.
vel, med en fisk som han der så tror jeg ikke den trenger å passe i munnen for at han skal ta knekken på den, jeg har selv gjort tabben å kombinere asiatisk og amerikanske rovdyr. Jeg kan tenke meg at den er nysgjerrig på botiane pga instinkt, vet ikke om de møter hverandre i naturen da men.. de er ihvertfall fra samme verdensdel. :P
er ikke meningen å kritisere forrestn, er meningen å advare.
Synes knivfisker er ganske pene, kunne tenkt meg et par svarte i et dunkelt akvarium med noen digre planter og røtter, er så fascinerende den bølgende finnebevegelsen deres.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap