Arowana + maller?

Jeg vurderer å sette en (foreløpig) ganske liten arowana sammen med en del bunnlevende maller. Arowana er jo i utgangspunktet overflatejeger, er det noen som har noe erfaring eller kunnskap om den vil la mallene være i fred eller om den vil jakte på dem?
Det er vel helt avhengig av hvilke maller du skal sammen med denne . Det finnes jo mange flotte store maller som ville kunne passe fint sammen med arowana i et kar på noen tusen liter.

Store gibbier på 1/2 meter med oppspilte finner er vel et majestetisk syn i et kar på 4- 5 meters lengde.
Jeg og går litt med samme tanke om og sette inn en arrowana i 660 l min, men det går også endel små L maller der, vil en arrowana jakte på disse bunn levende fiskene?
Går etter min erfaring aldeles utmerket. Satte en liten Arrowana inn i ett 660 liter sammen med bla.a scalare, maller og den har ikke vist interresse for noen av disse.
Men jeg har ikke satt inn fisk etter arrowanaen, så hvordan den takler nykommere vet jeg ikke.
Den lar stort sett alle fisk under seg være, men hva skal dere gjøre med fisken når den blir 30 cm+ Noe den blir fort. Ikke tror jeg dere får solgt døm (egen erfaring)
VT
Det burde gå greit, om karet er stort nok, og Arowanaen får nok mat.
Jeg måtte kvitte meg med min Arowana på 60 cm, da den begynte å angripe rokkene mine i 4000 liters karet.
Men problemet her tror jeg var, at den forvekslet de gule flekkene på ryggen til motoro rokkene, med mat. Maller har alltid fått gå i fred her.
Kan man ha 2 stk arrowanaer i et karr? Eller vil den største/sterkeste/tøffeste ta den andre?

Hva bør jeg mate en arrowana med?
Silver Arowana kan være agressiv mot artsfrender. Men om de vokser opp sammen i karet, kan man være heldig.

Små individer spiser det meste av flytende mat, men de trenger mye. Så flakfôr er det lite nytte i.
Jeg har alltid brukt tetra chiclid sticks til små arowanaer. (under 30 cm) Så gradvis gå over til rått fiskekjøtt av hvit fisk, og reker.

Men to krever mer plass enn en.
Så regner med at du har stort kar.
Tilfeldig bekjentskap
© Tom Christoffersen
Reklame for plussmedlemskap