Ålehjørne! :)

Vel,jeg tenkte vi burde ha en egen tråd her som omhandler åler!
Her kan vi dele litt ulike erfaringer osv. Bilder er også velkommene!
Har selv 2 stk værål. Kjempe arti fisk!
Her er forøvrig et bilde av den ene:
vell, jeg har tenkt til å skaffe med en drageål, noen som har erfraring med disse som vil dele litt info med meg? går de sammen med annen fisk?
Du ser vel ihvertfall selv hva for krav disse fiskene har til akavrium for å trives, var det ikke sånn at du skulle skaffe et akvarium som var halvparten så stort?
har ikke bestemt med enda, og dessuten tar det jo fler år før den blir så stor at den trenger den størrelsen, og da kan det jo godt hende jeg kjøper et større akvarium, eller så kan jeg gi den bort
gjør ihvertfall ikke den tabben at du tar en for stor fisk til akvariet du har uten at du er sikker på at du får større akvarium / gitt den bort. Jeg tok inn en for stor paroon hai til et for lite akvarium med baktanken å kjøpe større / gi den videre. Fikk aldri tak i større akvarium da jeg var på din alder og jobbet fint lite, og det er vanskelig å gi bort store rovfisker... veldig vanskelig.
Ålehjørne var jo et bra tiltak

Har 5stk selv, 1øreål og 4 kulhiier.

Øreålen går nå i "krisehjem" les: 63liter pga bunnplate i 300litern sprakk.
Fantastisk fin Ål, spiste ut av hånden til dens gamle eier.



øreåler er fine og så ser de ut som de har et lurt glis hele tiden hehe, ps: om den har tilgang på en hule av noe slag så er det mulig at den vil gå i dvale flere måneder av gangen, min fant ut at den skulle gjøre det i en hul dekorasjon.
Smiler lurt hele tia min å ja, kan også for at han har spist 1 neontetra hver dag i 5 dager nå da, hehe.

Ca 25cm lang nå, får 300literen tilbake mandag eller Tirsdag så da får han endelig plassen han trenger igjen.

Men denne trenger vel en del flyteplanter for og trives gjør ikke han det?
Isåfall så er flyteplanter noe av det enkleste å skaffe billig -ihvertfall her på akvaforum. huff må faktisk begynne å selge selv snart, og jeg kjøpte for knapt en måned siden...
hehe Mine Væråler kommer stadig bort til hånda min når jeg ordner noe i akvariet. De napper og "biter" i hånda mi, men når de sjønner at det ikke er spislig går de sin vei
Kunne temkt meg en øreøl, men har ikke stort nok akvarium
Hvordan står det te med ålene rundt om i landet?

Øreålen min fikk seg nytt hjem i går, kickstartet en 300 liter som han og 2 maller L377 går i.



Kan foresten nevne at jeg ikke har sett snurten til kulhiiene mine på nesten en uke.
Enten har de grevd seg ned, eller så har de blitt Øreålmat..

Disse går da i 63 literen.
Min ildål - Mastacembelus erythrotaenia - er fire år gammel og rundt en halvmeter lang. Bor i en 850 liter og tigger mat dagen lang. Han spiser musling, scampi, reker, laks og småfisk, og jeg får knapt stukket hånda nedi vannet før maten er borte...
Fantastisk fin ål
Øreålen min er litt skeptisk til handa mi enda, men håper jeg og han blir gode venner etterhvert
Så fin ål!
Værålen min er som sagt hånd tam. Mata den forresten med ei flue fra hånda i stad
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap