Slapp slørhale..

I akvariumet mitt på 120l har jeg bl.a. to slørhaler. En av den vanlige oransje framavlede typen, og en sort med utstående øyne. I det siste har den sorte oppført seg meget merkelig. Hver morgen når jeg skrur på lyset ligger han "død" på bunnen uten å røre seg. Slik kan han ligge i flere timer, men så kvikner han plutselig til og oppfører seg som en eksemplarisk fisk resten av dagen før han plutselig ligger oppi overflaten og ser like død ut! Han har også en tendens til å sluke mye luft i overflaten av og til, kan det være for lite oksygen til han eller noe?? Han har vært sånn i ca 14 dager nå.. Men oppfører seg som sagt normalt mesteparten av tiden, men jeg er litt bekymret. Jeg har bare en vanlig rensepumpe som lager litt oksygen, og har mange store planter i akvariumet. Er dette nok? Eller er problemet noe annet?
Heisann!
Når jeg leste ditt innlegg igår hadde jeg akk vært bekymret for en av mine sorte slørhaler.Den har vært veldig aktiv frem til igår men lå da plutselig sløv på bunnen og reagerte lite på da hannen prøvde å få den med seg.Den kom opp og spiste ved fôring men var nede på plassen igjen etterpå.De orangsje slørhalene var også rundt den og det virket som om de prøvde å få opp aktiviteten,de nappet i sidene på den og det ser ut som om at den nå har et lite sår på halen...vet ikke om dette kom før eller etter at den ble slapp.Jeg brukte anbefalt dose av Esha2000 og i løpet av noen timer var frøkena i full vigør igjen. Skal gi dose 2 idag for å være sikker.Det skader jo ikke å prøve med Esha2000.Snill mot bakteriene i filteret er den også.Regner med at du har sjekket vannkvalitet og temperatur alt...
Lykke til! Mvh Johanne
Ja, akvariumet er ganske nystartet, har hatt det i ca 2 mnd, men alt skal være i tipp topp stand!
Men tusen takk for tipset, skal prøve ut det samme og håpe det hjelper for min stakkars slørhale også!
Tilfeldig bekjentskap
© Klas Almqvist
Reklame for plussmedlemskap