mobbing – med mors godkjenning!

Det er vanskelig å komme mobbing blant barn & unge til livs, når noen mødre bare overvåker egne barns mobbing av andre barn, uten å gripe inn!

Her ser vi et håndfast bevis på at slikt skjer; Den unge sønnen til Fru Marginatus mobber den meget unge herr Eques. Og fru Marginatus bare ser på uten tegn til å påvirke poden til å slutte med slikt!

[External Image]


Jeg kan på et vis forstå at unge herr Marginatus synes dette er gøy; i det øyeblikk den berører unge herr Eques’s ryggfinne, gjør sistnevnte et slag med halen, med det resultat at den bitte, lille kroppen, på brøkdelen av et sekund, spretter laaaangt vekk!
Men at moren hans overvåker det hele gang på gang, uten å gripe inn, er høyst kritikkverdig.
Og mobbeofferet tilhører til og med samme familie (Nannostomus)!

Her ser vi et avslørende nærbilde av mobbingen:

[External Image]

Fy og fy, noen burde kanskje ta noen alvorsord med den moren. :P
Sånt skal man da ikke la barne sine holde på med.
Dagens ungdommer....!

Når en ser foreldrenes unnfallenhet er det ikke rart det går som det går med den oppvoksende slekt.

Fantastisk gode bilder og historie, Tom
Synd jeg ikke får sett bildene da Tom:P kommer ikke opp her iallefall.
Jeg kan heller ikke se bildene :P
Tom Kristiansen
Synd jeg ikke får sett bildene da.......

Sindla
Jeg kan heller ikke se bildene :P


Det er ikke alle som antas å tåle å se denne makabre atferden hos barn...

Spøk tilside: jeg ser de fint. Er de fortsatt usynlige?

Edit: Jeg lastet opp posten i Firefox, og ser bildene fint der. Prøvde å se på tråden i Internett Explorer, og da vises ikke bildene.

Laster derfor opp posten igjen ved å bruke I. E, så får vi se om det hjelper

Jepp, fortsatt bare et rødt kryss her i alle fall. Jeg er veldig nysgjerrig nå
Skjønner henne godt, jeg. Har selv to sønner og jeg vil jo at de skal bli noen ordentlige tøffinger. Sikkert artig å se offeret pile forskremt avsted...

Kremt: Det jeg egentlig skulle si:
Bildene vises i Opera, men ikke i Explorer.
Ble dobbel posting.
Fremdeles null bilder her Tom, er du uvenner med pcen i kveld? hehe
Nytt forsøk, gjort alt i IE:
________________________________________________________

Det er vanskelig å komme mobbing blant barn & unge til livs, når noen mødre bare overvåker egne barns mobbing av andre barn, uten å gripe inn!

Her ser vi et håndfast bevis på at slikt skjer; Den unge sønnen til Fru Marginatus mobber den meget unge herr Eques. Og fru Marginatus bare ser på uten tegn til å påvirke poden til å slutte med slikt!


[External Image]

Jeg kan på et vis forstå at unge herr Marginatus synes dette er gøy; i det øyeblikk den berører unge herr Eques’s ryggfinne, gjør sistnevnte et slag med halen, med det resultat at den bitte, lille kroppen, på brøkdelen av et sekund, spretter laaaangt vekk!
Men at moren hans overvåker det hele gang på gang, uten å gripe inn, er høyst kritikkverdig.
Og mobbeofferet tilhører til og med samme familie (Nannostomus)!

Her ser vi et avslørende nærbilde av mobbingen:

[External Image]

___________________________________________________
Dette var merkelig: nå ser jeg bildene i IE også. Antar dere andre ser dem også?
Nå ser iallefall jeg flotte bilder
Der kom bildene!!


Er den ene fisken død?? o.0

Neida, ingen er døde eller mobbet mer enn de tåler.

Jeg ser alle bildene i begge postene (Firefox)

Supre bilder av noen av mine yndlingsfisker!
Er den lille N. eques'en vokst opp på egenhånd i karet der de er?
Riktignok har jeg selv opplevd å finne en slik en i et kar for et par år siden, men denne Nannostomus eques er klekket hos en "Master breeder of tropical fish", i UK.

Jeg fikk med noen yngel hjem da jeg besøkte ham for litt siden. Denne hobby-oppdretteren er nå 80 år, men forsker fortsatt på oppdrett av bl.a Nannostomus!

Jeg forsto jo etter å ha besøkt ham hvorfor jeg bare fikk yngel i et av karene jeg hadde disse fiskene, i et kar med en stor sverdplante. De legger og fester eggene på undersiden av store planteblad (og det ser ut til at det er hannen som gjør dette)!

Slik så en yngel ut før jeg fikk den med hjem:

[External Image]

Fru Marginatus er forøvrig fanget av undertegnede i Rio Shishita, Amazonas, Peru, og hennes håpefulle er klekket og har vokst opp i dette karet (sammen med noen søsken). Så dette er kanskje et innvandrer-problem?

Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap