- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Pris på øreål (erpetoichthys calabaricus)
Pris på øreål (erpetoichthys calabaricus)
Postet 29.04.09 kl 01:11
Endret: 30.04.09 kl 21:29
Hei
NorthHawkLurer på hva folk pleier og ta for en 15-20cm Øreål egentlig? Har fått et tilbud men har ikke sett disse i butikken så altfor mange ganger så vet ikke helt hva jeg skal by.
De ligger på 129kr i butikk,i den strl (om ikke lengre da :P)
Postet 29.04.09 kl 20:51
Postet 29.04.09 kl 20:54
Postet 29.04.09 kl 21:21
Postet 30.04.09 kl 15:28
Christoffer Helland36 cm :)
Hoho! Hmm.. Virker som at disse fiskene enten selges til så godt som bunnpris eller gis bort. (har sett noen annonser her hvor noen gir bort 30-40cm eksemplarer)
Jeg finner denne fisken utrolig morsom og synes den har et spennende utseende, men får høre til stadig at den er hissig mot både mindre fisk og store.
Er det slik at disse burde holdes i artsakvarium?
Postet 30.04.09 kl 17:56
har hatt mine sammen med mye varierende fisk, og tror ikke de tar noe som helst som er større enn neontetra. mine gikk lenge sammen med tilogmed små pansermaller, men tok til slutt dem som var under 1.5 cm. det er ikke rare fiskene.
Når det kommer til oppførsel er disse nattaktive og trenger mange gjemmeplasser. Har ALDRI sett disse har sjenert annen fisk på noe som helst vis. Ligger stort sett på et utkikkspunkt eller bukter seg rundt i akvariet.
Når det kommer til oppførsel er disse nattaktive og trenger mange gjemmeplasser. Har ALDRI sett disse har sjenert annen fisk på noe som helst vis. Ligger stort sett på et utkikkspunkt eller bukter seg rundt i akvariet.
Postet 30.04.09 kl 20:18
Postet 30.04.09 kl 20:48
Endret: 30.04.09 kl 21:30
jeg hadde mine i en 240 liter. ble litt i underkant.
Uansett, dette er skapninger som jeg føler er mer avhengig av å ha godt med skjulesteder enn sine 375 liter, ville nok vurdert dem i noe mindre størrelse, men da kun i akvarier som er helt tildekket, for disse trenger kun et lite hull for å snike seg ut.
De trives best når en har flere av dem, de kveiler seg gjerne sammen
Uansett, dette er skapninger som jeg føler er mer avhengig av å ha godt med skjulesteder enn sine 375 liter, ville nok vurdert dem i noe mindre størrelse, men da kun i akvarier som er helt tildekket, for disse trenger kun et lite hull for å snike seg ut.
De trives best når en har flere av dem, de kveiler seg gjerne sammen
Postet 30.04.09 kl 20:58
Pål Laumannjeg hadde mine i en 240 liter. ble litt i underkant. Uansett, dette er skapninger som jeg føler er mer avhengig av å ha godt med skjulesteder enn sine 375 liter, ville nok vurdert dem i noe mindre størrelse, men da kun i akvarier som er helt tildekket, for disse trenger kun et lite hull for å snike seg ut. De trives best når en har flere av dem, de kveiler seg gjerne sammen
Aha, jeg hadde egentlig planer om og ha enten en eller to i 325L min sammen med de som går der. Med untak av Scalarene, prøver forgjeves å overtale madamen til å la meg kjøpe større karr til de. ;-p hehe!
Har skjønt at de er skikkelig flinke til og snike seg ut, og det kan jo bli problematisk med tanke på at jeg "nesten" ikke har dekkglass.. Må finne en løsning på det skal jeg ha de tenker jeg..
Postet 01.05.09 kl 00:51
Postet 01.05.09 kl 10:26
Postet 01.05.09 kl 10:34