Trenger info om: garra rufa. (doktorfisken)

Skal skaffe meg denne fisken, men har hørt at den krever en del for å kunne overleve?
Håper noen kan lære meg litt FØR jeg bestiller dem inn.
Vil at alt skal være perfekt før den kommer i karet...

på fakta-arket på denne siden står det at den krever mye O2,
men dette finner jeg ikke info om på noen andre sider..
Jeg vil helst innrede karet med mye planter i bakrund og i sidene av karet, blir det nok oksygen av fotosyntesen fra plantene? Eller må jeg koble til luftpumpa?

Jeg har CO2 flasker liggende som jeg vil ta i bruk for plantenes del, men det vil vel ikke påvirke garra'en?

Jeg har fått med meg at den skal ha PH på rundt 7,3.
Den lever jo i varme kilder som er på 36 grader celsius, men er det mulig at den skal ha det i karet også?

Hardheten i vannet?
Bunnsubstrat?


Takker for svar.
Hvis du med faktaark mener oppføringen i fiskebasen her på AF, så er den ubrukelig. Hvis du ser på andre Garraer så går info om mye O2 etc. igjen på flere av Garra-artene i basen. Arter det nesten ikke står noe om i AF-basen bør du alltid lete etter mer info om andre steder.

Den sies å tåle opp til 37 (ved forekomst i varme kilder), men "vanlige" biotoper har fra 15-28. Det påstås også at det er en Garra som ikke MÅ ha masse oksygen og sær på vannkvalitet, men setter sikkert pris på det.
Jeg holder mine i et kar uten varmekolbe med HMF-filter og to sirkulasjonspumper. En for god strøm i overflaten og en ved bunnen for en god sirkulær strøm ved frontglasset. De ser helt klart ut til å sette pris på sterk strøm.
Plussmedlem
Et tips til de som har erfaring med (og bilder av) arter hvor profilen er "ubrukelig":

Det går an for medlemmene her på AF og sende inn en revidering av profilen.
Trykk på linken "Vil du skrive en beskrivelse??"

Da blir vel profilene "brukandes" etterhvert
Tilfeldig bekjentskap
© Tina Arntsen
Reklame for plussmedlemskap