Hvilke kjønn er dette? (bilde)

Hei

Jeg har 5 gullfisker, og har nå fått knipset litt forskjellige bilder av de med speilreflekskamera.

Det jeg lurer på, er hvilke kjønn mine fisk er. Har lest om gullfisken generelt, og de sies at hannen er slankere i kroppsform. Jeg har 3 slørhaler som er rimelig tykke, og en slørhale som er ganske lang i kroppsform.

Den siste er svart, men henger ikke med gullfiskene - heller med tetraene.
Gullfiskene svømmer i steem, og her om dagen svømte to av de "i ring" - er dette tegn på flørt?

Legger ved noen bilder av fiskene
Det er nok ikke mulig å se kjønn på gullfisk av slørhaletypen utifra bilder, ettersom de er runde og tjukke uansett De er avlet frem sånn.

Tror ikke noen greier å si kjønn på disse fiskene utifra bilder iallefall. Mulig en ekspert hadde kunnet se det ved å ta dem opp og undersøke anus på fiskene med forstørrelsesglass eller noe
Såpass. Trodde det funket å se det på den måten

Er det forresten vanskelig for slørhalen å få yngler? Legger de egg? Spise de ynglene selv?
Hva kalte du det Mona?? Det heter gattåpning på fisk.

Som nevnt, slørhaler kan man ikke skille kjønn på, ut ifra kroppsfasong. Hanner som er kjønnsmodne får hvite prikker (små vorter) på hodet. (må ikke forveksles med sykdommen hvitprikk) Ellers kan man skille kjønn ut ifra å studere gattåpningen på fisken, men da må den opp av vannet, og håndteres. Dette skal man overlate til fagfolk.

Ellers er lek osv. akkurat som den vanlige gullfisken. De legger egg, men de spiser sine egne egg og yngel. Det er ikke så vanlig å få yngel på disse i akvarier o.l. men det er fullt mulig. Det forutsetter at karet er stort nok, og at de hele tiden har bra vannkvalitet.
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2012
Reklame for plussmedlemskap