Senegal bikir

Hei,
Jeg har en senegalbikir i mitt kar på 250l, der bor han\hun sammen med en sugemalle, og en synodontis??(litt usikker) som er blind, men har utviklet noen fantastisk lange tentakler som den "ser" med!
Så det er bare tre fisk, gutta som jeg kaller dem!
Anyhow, jeg ser i akvarie basen at bikiren må ha 720 l for å ha optimale forhold!
Er 250 l da altfor lite??
De har god sirkulasjon i vannet, og jeg forer med mygglarver, og scampi og div, han ser fornøyd ut, er fin i fargene og blank i "pelsen"

Han svømmer endel frem og tilbake, når han skanner karet etter mat, men er det naturlig adferd, eller er det stress for karet er for lite?
Ellers ligger han også mye i ro, gjerne på ett blad litt høyt i karet.
Burde de ha vært to?
Han var liten da han kom men nå er han ca 20 cm

Hvis noen har råd om hvordan skape ett bra bikir miljø i karet setter jeg pris på det!!
Har mye planter og endel røttet oppi der også!
Den vil klare seg bra og ha det fint i det karret en god stund til. bare ha plenty med med hjemmesteder. de fleste blir ikke så store som oppgitt i profilene..
Når den blir for stor kan du maile meg, har 540 liter's oppe nå og kommer 1125 liters senere, så plass skal den få å kose seg på

Mvh Per
blondviking
Når den blir for stor kan du maile meg, har 540 liter's oppe nå og kommer 1125 liters senere, så plass skal den få å kose seg på :-) Mvh Per




Ok, mailes om en 2-3 år da
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap