Min oscar albino spiser alt i tanken.....

Vi hadde for ikke veldig lenge siden 3 fisk i tanken. 1 Oscar Albino og to Papegøye ciklider. De to sistnevnte døde, så nå er oscar igjen alene sammen med våre to maller. Vi tenkte at vi må kjøpe ny fisk siden Oscar ikke trives alene. Når jeg da sitter å observerer den nye fisken vi har kjøpt inn (sebra ciklide) så ser jeg det "mangler" 1 (vi kjøpte 3 stk), den ene hadde det Oscar klart å spise halveis opp før den ble spyttet ut igjen.. Og dette fikk vi beskjed om i butikken om at skulle gå kjempe bra.....
Og når jeg står opp i dag, så ser vi mangler vår største malle. Mistenker at det er vår "kjære" oscar som har spist opp den også!! :S
Hvorfor gjør den dette????, vi forer han så godt det lar seg gjøre. Ligger noe i bunnen av tanken nesten hele tiden. Så skjønner ikke hvorfor oscar er "sulten" stadig vekk....
Takk for alle svar!!



Oscar er en rovfisk og har et godt jaktinstinkt.
Hvis du skal sette inn flere fisk bør de være på samme størrelse som Oscaren.
Det er ingen garanti for at det går bra det heller.

Du kan kanskje prøve å ta ut Oscaren, endre på innredningen og sette inn Oscaren og de nye fiskene samtidig. I tilfelle den har et revir som den beskytter...

Lykke til !
takk Skal prøve å se om det fungerer Noe jeg virkelig håper
Men synes nå det er rart at den skal være så hissig på den ene mallen som nå er borte, for den har vokst opp sammen med Oscar og var like lang\ som oscar. Så det var en ganske stor størrelse på han. og at det skal bli sånn når de to andre fiskene dør.. Ensomhet?! Men sånn er vel naturen
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap