Hvilken fisk skal jeg velge?

Hei, jeg har hatt et prosjekt i noen måneder nå med å skape et paradis for Kuhli-åler. Det går supert, de vokser og stortrives. Men så har jeg en nevø på 3 år som ikke er så veldig interessert i disse skye natt ålene eller min mega store eplesnegle som jeg er fascinert av. Så hver gang han er på besøk så ser han i akvariet i to sekunder før han blir lei og finner på pøbelskap. Hvilken fisk syns du at jeg skal ha i mitt 54l akvarium som både jeg og min lille nevø kan like? Fisken(e) bør ikke være så veldig kravstore og helst gå under samme leveforhold som ålene. Jeg skal begynne på et nytt prosjekt etter jul med et 110 liters akvarium så fisken kan godt leve i stim, men ikke for kravstor da
Hva med en tetra art?

-Tim
Kanskje det? De er jo fine å se på, pluss jeg liker godt stim fisk andre lure fisker?
En fargerik kampfisk med lange, flagrende finner?

Det er ikke alle unger som er særlig opptatt av fisk og akvarium. Sånn er det bare. Så om din nevø ikke er opptatt av det, så tilhører han nok den kategorien. Ikke noe galt i det Alle kan ikke like det samme

Jeg har for tiden 17 akvarier, men har hatt flere i drift. Min egen sønn på 9 år derimot, har aldri vært særlig opptatt av akvariene. Han er sjelden eller aldri inne på akvarierommet, og bryr seg minimalt om den slags. Det eneste han har sett ut til å være litt fascinert av, er akvarie-reker. F.eks. røde krystallreker eller kirsebærreker. De førstnevnte er røde med hvite striper og de syns han var kule. De spankulerer jo rundt i akvariet der og plukker på alt mulig, alltid noe de holder på med.
Men selv reker holder ikke interessen hans mer enn noen få minutter.
Jeg får bare innse det... jeg har oppdratt en ikke-akvarist! :p
Hehe
mona o
En fargerik kampfisk med lange, flagrende finner? :-) Det er ikke alle unger som er særlig opptatt av fisk og akvarium. Sånn er det bare. Så om din nevø ikke er opptatt av det, så tilhører han nok den kategorien. Ikke noe galt i det :) Alle kan ikke like det samme :) Jeg har for tiden 17 akvarier, men har hatt flere i drift. Min egen sønn på 9 år derimot, har aldri vært særlig opptatt av akvariene. Han er sjelden eller aldri inne på akvarierommet, og bryr seg minimalt om den slags. Det eneste han har sett ut til å være [B]litt[/B] fascinert av, er akvarie-reker. F.eks. røde krystallreker eller kirsebærreker. De førstnevnte er røde med hvite striper og de syns han var kule. De spankulerer jo rundt i akvariet der og plukker på alt mulig, alltid noe de holder på med. Men selv reker holder ikke interessen hans mer enn noen få minutter. Jeg får bare innse det... jeg har oppdratt en ikke-akvarist! :p

mamma prøvde å indre meg men jeg kan ikke noe for det det er så gøy ingen på skolen heller sjøner at jeg klare å sita i 3timen i strek og se på dem går lei eter et kvarter :P
Reker hørres jo spennende ut. Har hatt kampfisk før, og de er ikke så sosiale med andre fisker å slik, men reker ja
Ringte dyrebutikken!
Dyrebutikken hadde Viftereker. De ser jo greie ut, noen erfaring med disse her?
en stim med kileflekkrasbora og en del reker, passer bra sammen med ålene.
Kan du ikke ta han med i en dyrebutikk å se om han kan velge en fisk? Kanskje han blir mer inn i det da? La han velge navn feks.

Espen
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap