Har ikke peiling på disse, annet d jeg har lest meg til her inne og at jeg overtok 5 stk sammen med d siste akvariet mitt. Har jo lest litt om at de er vanskelig å få avkom på, og har i grunnen ikke tenkt tanken. Da jeg rengjorde akvariet til jul,og "ommøblerte" litt fikk jeg hvertfall med meg at de var til stede alle- jeg ser de ikke så ofte da de har plenty av gjemmesteder. I alle fall opplevde jeg noe rart da jeg skulle skylle ut det skitne vannet(pleier se ekstra godt etter da jeg enkelte ganger får hyggelige overraskelser) der hadde jeg plutselig en ørliten sak som faktisk var både tynnere og faktisk ikke så lang som en knappnål, buktet og vred seg og svømte som en "helt",nå hører det historien til at knøttet aldri ville forlate bøtta,sygde seg liksom fast etter gjentatte påfyllinger med rent vann og jeg kunne liksom ikke "plukke" den opp med fingrene heller... i alle fall tror jeg han etter hvert ble så stresset at han slapp seg i "fritt" vann og da fikk jeg hektet han på en finger og i all hast tilbake i akvariet. Må innrømme at jeg var litt betenkt, det første som slo meg var at d måtte være en Kuhlii- baby, men kanskje d var en snylter av noe slag? kan d oppstå mark av noe slag som kanskje er til skade for fiskene?? kan jeg da faktisk se de med d blotte øye?
Noen som har peiling, kan d være at d har overlevd noen kuhlii- forrøkelser eller er d sannsynlig at d er snyltere av noe slag?