For de som liker store (rov)fisk

Jeg satte rov i parantes, det skal ikke handle om bare rovfisk, men store fisk i sin helhet. Jeg håper useriøse folk med akvarier og fisk som ikke hører sammen holder seg mest mulig tause (paroonhai er skrekken). Selv har jeg for tiden 540 liter hjemme og 1200 liter hos en kompis og et på 1125 liter som jeg håper å få opp i løpet av våren/forsommeren her hjemme. Må inrømme at Channa og tropiske gjedder er det store for meg. Arowana er også en nusselig tass. For tiden har jeg 3 hujeatagjedder og 2 små Channa micropeltes i 540'n og en i dette sammenheng en dverg av en bladfisk Nandus Nandus "bare" ca 8 cm. I 1200'n går det to "vanlige" Arowana Osteoglossum bicirrhosum, 2 praktbikir og en Channa micropeltes på ca 40 cm (som ble fortalt ikke ble større enn ca 50 cm). Fint å bo like ved skog og fri tilgang på mus (tatt i felle og døde), metemark og annet snadder om sommeren som nattsvermere og gresshopper. Det går også en haug med litt store maller i akvariene

Mvh VT
synes det er bra du lager en tråd om stor fisk generelt, da jeg har skjønt det slik at mange tror at det meste av stor fisk er rovfisk, selv om det fins noen som ikke er det. liker selv stor fisk men har ikke plass til å ha de så da er det bedre om noen med nok plass får ta seg av de.
Takker Guttn. Har selv savna en slik tråd

Mvh VT
Slenger in en video av min dypt savna Channa av ukjent type for meg. Ræva kvalitet på filmen. Hadde den i 3 år og ble ikke større enn ca 35 cm. Om dere lurer på åssen ei ferdig tygd reke ser ut så følg med på Gubben (ormhoden)
[URL=<embed src="http://www.youtube.com/v/OSs4fmIpTB8&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>][/URL]

Linselus av ciklider og Nandus Nandus og gjedder og Channa 2 siste ikke linselus

<embed src="http://www.youtube.com/v/q9s5PhF4k4w&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed>

Mvh VT
ALLE innspill er velkomne. At fra fòr til blødende hender, ja aligator gjedda jeg hadde bet meg så det ble rødt i vannet (den døde samme dagen av matforgiftning) :P

Mvh VT
- Kult med slik tråd!!!!
tenkte å lage en selv men slapp jo det...
Har drevet med hujetagjedder selv og micropeltes...ormhoden min blei helt koko og mannevond(fiskevond) da den passerte 50 cm. (for ca 15 år siden dette...)fikk den ut av karet da med en stor hov som revna, og ormhoden hoppa etter meg og glefsa på parketten i stua med masse vann utover , dama skreik og hylgrein!!! det var er scenario hahaha...ler når jeg tenker på det...
-ser det er endel spotted gar gjedder ute med liten info også nå om dagen...
har hatt dette også, mye mindre aggressiv en hujetaen, men vokser kjempefort og blir stoor...blir solgt somregel som aligatorgjedde, men dette er feil..
- husker ikke helt, men ikke dyrt...200 ca? har bla på TAM Liertoppen, 8 cm tipper jeg...rødstripet som på bildet i basen...(rødstripen forsvinner etterhvert)
- rettelse de koster bare 89- men er i karantene m. hvitprikk...så tynne og slappe ut, men kan jo komme seg fort...
selveste
- rettelse de koster bare 89- men er i karantene m. hvitprikk...så tynne og slappe ut, men kan jo komme seg fort...

takker fo hjelpen.
Selveste
Kan du se hvilken Channa det er på første filmen ?? Kunne tenkt med en ny. Denne var svært fredelig og lå for det mestre stille og venta på at maten datt inn i kjeften på den

Mvh VT
flott channa Grøten. Har 6 små channa i 350 literen min nå. Tror det er Channa pleurophthalmus. Er ikke helt sikker. Kansje noen her kan se hvilken type det er.

[External Image]

[External Image]

[External Image]
takk for forslaget men farger og hodeform passer ikke. Nydelige fisk da )))

Mvh VT
hare en red teil og en birche av usjent art

den er brun med svarte stiper på
hehe,,, var ikke ment som et forslag..lurte bare på om noen kunne hjelpe meg å identifisere de
har c micropeltes . h malabaricus , å fahaka
Super tråd! Artig og se andre som har rovfisker.
Har selv en Arowana Jardini (pearl) på rundt 2 år.

Skal se om jeg får lastet opp en video av "Frøkna" som jeg tok da jeg hentet henne.

Enjoy.
Så mange utrolig flotte fisker :o Jeg får henge meg på med mitt avdøde matmonster Rokka Rocky. Han døde nå i vår dessverre, like før 380literen var klar til å bli satt fisk i.
Han var veldig ung, så planen var å la han vokse i 380literen, så flytte over i 3500literen som papsen har på jobben. Det skjedde dessverre ikke, da han døde, sans av en blanding av uhell med varmekolba og strømbrudd som tok livet av pumpa litt for lenge.

Slenger med et par bilder av støvsugeren, som vi kalte han B) Rett og slett fordi han slurpet i seg fisk, og alt annet av mat som ble servert.
Til du som har bildet av den sølvfisken over her, KJEMPEFLOTT! :o
For ei kjempestilig rokke! Hvor stor var han?? Å veldig kjipt å miste slike flotte og ikke minst eksotiske fisker, slikt vet jeg alt om.

Synes rokker er virkelig stilige, men har ikke plass til og huse dem. Så får nesten leve med drømmen, hehe.

Å vis du tenker på min sølvfisk??? så tusentakk!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap