Antall fisker i 65 liter..?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har et kar på 65 liter med 11 neontetra, 3 platy, 1 ancistrus og 4 dvergbotia. Jeg kunne tenkt meg flere stimfisker og kanskje noen platyer, evt andre fargerike fisk, hvordan er det i forhold til plass? Sier også gjerne ja takk til forslag om fisk
Personlig ville jeg ikke hatt flere fisk oppi.. Har ikke sansen for akvarier som ser overfylt ut.. Synes det ser bedre ut når fiskene har plass og svømme fritt på.
Men det er jo bare min mening..

Skulle du hatt flere fisk, ville jeg rådet deg til og fortsette på platy. For mange stimfisk av forskjellig art blir bare rotete..
Er enig med Linka. Du har etter min mening også nok fisk i et så lite kar. For mye fisk i karet øker sjansene for sykdommer etc.
Inaktiv bruker
Ja, jeg er delvis enig, fint med litt svømmeplass til fiskene Men en ting som plager meg litt er hvor dårlig neontetraene stimer, jeg har lest og sett at de stimer dårlig til de får en slags "trussel", som da er ufarlig Har noen forslag til hvilken fisk det kan være?
belaniz
Ja, jeg er delvis enig, fint med litt svømmeplass til fiskene :) Men en ting som plager meg litt er hvor dårlig neontetraene stimer, jeg har lest og sett at de stimer dårlig til de får en slags "trussel", som da er ufarlig ;) Har noen forslag til hvilken fisk det kan være?

Du mener vel ikke at du skal kjøpe en fisk som skal true neontetraene dine til å stime bedre? Det er bare slemt, synes jeg. Hvis stiming er viktig for deg ville jeg byttet dem ut med kardinaltetraer. De ligner, og skal visstnok stime bedre.
Inaktiv bruker
Nei, jeg mener ikke at de skal bli jaget hele tiden, men jeg synes å ha lest en plass her på forumet at de stimer bedre når man har en litt stor fisk som kan få dem til å stime... Jeg vil ikke være slem liksom
joda, de stimer godt da fordi de er stresset pga en trussel.. Ikke den beste måten og få dem til å stime på.. Ville heller gått for Kardinaltetra som ble nevnt før i tråden hvis du vil ha god stimer.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap