Hvor stor og gammel er din bikir?

De fleste bilder av bikirer jeg ser, er av ungfisk på ca 10 cm.

Hvor stor, og da også hvor gammel, er din bikir?

Legg gjerne ved et bilde
Ingen?

Eller har alle bare sånne søte små på 10-15 cm enda?
hadde en på 30 cm den var 15 år ifølge den gamle aieren
Øreål er vel en Bikir? eller har jeg misforstått? min er 3 år og mellom 55 og 70cm. Ingen bilder da jeg ikke er hjemme for øyeblikket
Kjetil Eriksen
Øreål er vel en Bikir? eller har jeg misforstått? min er 3 år og mellom 55 og 70cm. Ingen bilder da jeg ikke er hjemme for øyeblikket :)

Nei, det er to forskjellig arter, men i samme familie.

Høres ut som at det er øreål du nevner. Olivengrønn slangelignende sak?

Men legg gjerne ut bilde selv om det skulle være en annen art!!
død... døde i forje uke jeg å hele klasen sahvner han :P
Julnil:

Vet ikke om du har funnet siden selv på nett, men har du sett denne siden om bikirer? Bilder og info.
Nice!!

Håper de ikke vokser gruuuuusomt sakte!!

Er litt det som er tanken bak tråden, å finne ut av hvor store det er ved forskjellige aldre, og dermed estimere hvor raskt de vokser.
kjøpt ved ca 7-8 cm, 3 mnd etter, 14 cm og 17.5 cm.... Og MYE krafigere kropp og hode
Bilde, den på toppen en den på 17.5. Som du ser er den en del krafigere også
Inaktiv bruker
Jeg har en praktbikir som jeg tror min svoger kjøpte for ca 5 år siden. Da var den ganske liten. Nå er den 30 cm, og tar godt for seg av fisker i akvariet.
30 cm lang på 5 år.....jaja, det er bare å begynne å planlegge utbygging her....

Hvilke typer fisk jafser den i seg? Er det snakk om a la kardinaltetra, eller mellomstore ciklider (8-9 cm lange)?

Er den 30 cm på bildet? Går den sammen med noen fisker, og isåfall hvilke?
Hvor stort kar er den i?
Har fått tatt bilde av min 10-centrimetring
Inaktiv bruker
Jeg er litt usikker på hvor mye den har vokst på de fem årene, men ganske mye ja. Overtok akvariet for bare et par måneder siden. Har den sammen med Congo tetraer og Pakistanbotiaer i tillegg til diverse algespisere. De store algespiserne klarer seg bra, men de siamesiske minker det drastisk på. De store tetraene klarer seg også, men små tetraer og botiaene forsyner den seg av. Så spørs hvor lenge til den får være i akvariet...

Har et 240 liters kar, så begynner egentlig å bli litt lite for den også.
Skjønner, ja det er ikke all fisk denne kan gå sammen med.
gammel tråd, men vil nevne mine likevel. Jeg anskaffet en Polypterus palmas i mars, som var 12cm. Senere, ca mai, kjøpte jeg en adskillig tynnere praktbikir på ca10cm. Nå er praktbikiren 20 cm, og litt tykkere enn palmasen som også er kortere, ca 18cm. Praktbikirer de vokser ganske fort i starten tydeligvis.
Begge går i et 540 literskar med diverse ciklider, ancistrus, lungemaller, øreål og voksne SAE. Ingen SAE har blitt rørt av bikirene så langt.
TK
gammel tråd, men vil nevne mine likevel. Jeg anskaffet en Polypterus palmas i mars, som var 12cm. Senere, ca mai, kjøpte jeg en adskillig tynnere praktbikir på ca10cm. Nå er praktbikiren 20 cm, og litt tykkere enn palmasen som også er kortere, ca 18cm. Praktbikirer de vokser ganske fort i starten tydeligvis. Begge går i et 540 literskar med diverse ciklider, ancistrus, lungemaller, øreål og voksne SAE. Ingen SAE har blitt rørt av bikirene så langt.

Praktbikiren er den største av bikirene, er nok derfor den vokser fortere som du sier
TK
gammel tråd, men vil nevne mine likevel. Jeg anskaffet en Polypterus palmas i mars, som var 12cm. Senere, ca mai, kjøpte jeg en adskillig tynnere praktbikir på ca10cm. Nå er praktbikiren 20 cm, og litt tykkere enn palmasen som også er kortere, ca 18cm. Praktbikirer de vokser ganske fort i starten tydeligvis. Begge går i et 540 literskar med diverse ciklider, ancistrus, lungemaller, øreål og voksne SAE. Ingen SAE har blitt rørt av bikirene så langt.

Er da ikke en gammel tråd dette
Tanken bak tråden var at den skulle være aktiv lenge, og oppdateres innimellom av de som holder bikirer.

Nå har jeg solgt min bikir, men en vokste fra 10 til 16 cm iløpet av 4 mnd når den kom i karret. Veksten er nok rask i begynnelsen ja..
Ser på mitt tidligere innlegg her 4.05.10 at den største av min var 17.5cm
Den er nå ca 23 cm
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap