Spørsmål om Afrikansk sommerfuglfisk (Pantodon buchholzi)

Da har jeg fått vridd tankene mine over på enda en ny hovedfisk jeg vil ha i akvariet som blir satt opp i Juni.
Afrikansk somemrfuglciklide (:

I forumet står det at de ikke vil ha partner eller selskap.
men jeg ser akvarister har flokker opp til 6-8 stykker.
Hvor stort akvarium bør man ha da? Og kan de altså gå i par?
Jeg har 4 stk i mitt 540 liters kar. Grunnflaten på karret er 150x60

Jeg har mye vasspest og vallisneria i overflaten, slik at de ikke ser hverandre hele tiden (hannene), da går det utmerket.

Har to hanner og to hunner.
Kan ikke si at de ikke vil ha partnere eller søker selskap.
De to hannene kiver litt om terrirotium, slik som ciklider, men det er ikke store kamper, så går helt greit. Stort sett henger alle sammen, uten noe bråk overhodet.

Fasinerende fisk, love them.

Men ikke ha finnenappere sammen med den (f.eks scalarer), for de lange trådbukfinnene er veeeeeldig fristende for finnenappere.
Planen er å kjøpe en megastim kardinal-tetra, mange kuhlii-ål, og afrikansk sommerfugl-ciklide...
Jeg har et kar på ca 200l som er halvannen meter langt.
Vil et par afrikanske ciklider trives oppi der, hvis jeg får pat i litt flyteplanter?
Nå ble jeg litt usikker, ser du har postet denne under forumet "Sør-Amerikanske ciklider", men snakker om afrikanske sommerfuglciklider...

Hvilken fisk er det du egentlig mener?
Om det er afrikanske sommerfuglfisk, så er det ikke en ciklide, og denne tråden må da flyttes til et annet underforum.

Den fisken jeg har, er denne
My bad, sorry. Du som har rett, var riktig fisk ja
Vil nok gå helt fint med et par stykker i karret ditt.
Kjøp en av hvert kjønn, så er du mer sikkert på ro i karret.
Du ser det tydelig på gattfinnen. Jeg har bilder i fiskebasen av to av mine, der vises forskjellen i gattfinnen, samt at du finner det forklart i fiskebasens info.

Mine foretrekker vasspesten som gjemmested.
Jeg får finne frem en bok og finne ut hvor en slik glatt-finne sitter hen (: *nuub*
Det sitter bak utgangen for bommelom
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap