- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Normal kuhlii-ål-oppførsel?
Normal kuhlii-ål-oppførsel?
Jeg har lest et sted at når kuhlii-ål som har vært i akvariet en stund, begynner å sverme på glasset, så er det et varsel om at noe er galt med vannverdiene. Jeg har målt høye nitratverdier (Tetra 25, JBL 10 mg/l - vet ikke hva som er riktig), og vannet er byttet både sist onsdag og i går. Likevel så svermer 4 av 5 kuhlii-åler på glasset og en av dem svømmer fram og tilbake 1/3 opp i vannet. Er de normale, eller skal jeg anta at de prøver å varsle meg om noe?
Ph er 6,8, nitritt 0 og nitratverdier som angitt over.
De andre fiskene i akvariet virker som de har det gulle godt
Ph er 6,8, nitritt 0 og nitratverdier som angitt over.
De andre fiskene i akvariet virker som de har det gulle godt
Postet 09.05.10 kl 12:49
Det med dårlige vannverdier og sverming på glasset var nytt for meg.
Jeg har hatt kuhliier, og har egentlig sett på sverminegn på glasset på samme måte som hos coryene (unntatt en forventning om snarlig lek). Altså har de bare et "vilt øyeblikk" og ikke nødvendigvis problemer med vannverdier. Mine var spinnville rett som det var selv om absolutt alt av vannverdier var godt innenfor normalen.
Tror derfor du kan ta det hele med stor ro og nyte forestillingen
Jeg har hatt kuhliier, og har egentlig sett på sverminegn på glasset på samme måte som hos coryene (unntatt en forventning om snarlig lek). Altså har de bare et "vilt øyeblikk" og ikke nødvendigvis problemer med vannverdier. Mine var spinnville rett som det var selv om absolutt alt av vannverdier var godt innenfor normalen.
Tror derfor du kan ta det hele med stor ro og nyte forestillingen
Postet 09.05.10 kl 13:03
Postet 09.05.10 kl 13:13
Postet 09.05.10 kl 14:24
Postet 09.05.10 kl 16:01
Postet 09.05.10 kl 19:40
Da jeg økte bestanden min (har ca 40 stk), så begynte en del av dem å gå bananas i et hjørne. Fløy opp og ned opp og ned dag og natt i flere dager.
Jeg ble tullerusk av å se på dette, så satte en plante i veien for dem. De prøvde enda noen dager (uten hell), så "ga de opp".
Hva som var årsak til start og stopp kan jeg ikke si noe om.
Jeg ble tullerusk av å se på dette, så satte en plante i veien for dem. De prøvde enda noen dager (uten hell), så "ga de opp".
Hva som var årsak til start og stopp kan jeg ikke si noe om.
Postet 09.05.10 kl 19:48