- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Hva passer sammen med danio
Hva passer sammen med danio
Postet 03.08.10 kl 10:22
Postet 03.08.10 kl 13:22
Har en enslig guppyhann sammen med 5 av hver av danio`ene.
Han har satt seg i respekt.
Har egentlig 10 av hver av danio`ene, men er et hærk og få tak i resten av dem, så det har jeg gitt opp. Di andre går i 270l sammen med en haug andre fisker, deriblant en del tetra og botia typer. '
Det går kjempefint.
Han har satt seg i respekt.
Har egentlig 10 av hver av danio`ene, men er et hærk og få tak i resten av dem, så det har jeg gitt opp. Di andre går i 270l sammen med en haug andre fisker, deriblant en del tetra og botia typer. '
Det går kjempefint.
Postet 03.08.10 kl 14:45
Faktisk så er det en guppyhunn sammen med mine danioer også.. Ser ikke ut som hun trives sånn skikkelig (synes synd på henne), men er en del av gjengen og er ikke redd de andre, og får i seg mat selv om en stim med danioer er i veien av og til :P
Men grunnen til hun er alene er fordi alle mine andre guppyer døde (hadde 15 stk, og nå da 1 igjen), å prøvde å finne utav her inne om hva som kunne ha skjedd å fikk da besjed om at danioer kunne være finnenappere.. så enten har de blitt syke pga d eller noe annet.. Aner faktisk ikke hva som har skjedd med dem.
vet ikke om jeg skal hive oppi fler guppyer heller, så hun får selskap.. Skulle gjerne hatt noen andre fisker enn bare de danioene som ligger i toppen å koser seg i strømmen :P
Men grunnen til hun er alene er fordi alle mine andre guppyer døde (hadde 15 stk, og nå da 1 igjen), å prøvde å finne utav her inne om hva som kunne ha skjedd å fikk da besjed om at danioer kunne være finnenappere.. så enten har de blitt syke pga d eller noe annet.. Aner faktisk ikke hva som har skjedd med dem.
vet ikke om jeg skal hive oppi fler guppyer heller, så hun får selskap.. Skulle gjerne hatt noen andre fisker enn bare de danioene som ligger i toppen å koser seg i strømmen :P
Postet 03.08.10 kl 16:04
Postet 04.08.10 kl 09:32
Postet 04.08.10 kl 21:36
Postet 05.08.10 kl 10:09
Har hatt dverggurami selv og gav de opp pga de ikke tålte noen ting, en liten svingning i temp eller vannverdier ligger de med buken opp. Derfor prøvde eg med på honningguramien istedenfor, har ikke mistet en eneste en. Synes selv disse tåler mye mer enn hva dvergguramien gjør.
Du kan jo sikkert føre med din lokale dyrebutikk om de kan ta inn rubingurami. Vist du skal til Bergen en eller annen gang pleier de fleste dyrebutikkene å ha inne rubingurami
Du kan jo sikkert føre med din lokale dyrebutikk om de kan ta inn rubingurami. Vist du skal til Bergen en eller annen gang pleier de fleste dyrebutikkene å ha inne rubingurami
Postet 05.08.10 kl 15:57