Da har jeg ingen bikir lengre...

Etter at jeg skaffet meg en bikir, så satte jeg meg ned å letet etter bilder av hvordan disse blir når de blir stor ( jadda, jeg veeeeet, dere trenger ikke si det engang )

Da jeg skjønte hva jeg hadde gjort, forstod jeg også at den ikke kunne bli i alle evighet i det karret. Hadde litt lyst å sette opp et til kar, som kunne huse bikiren med årene. Dessverre satte min halvdel seg på bakbena til den idéen.

Tenkte jeg kunne ha bikiren en stund til, men var litt bekymret for at han skulle spise mine andre fisker. Så dukket muligheten opp til å skaffe han et nytt hjem, og jeg hoppet på den.

Nå her det blitt Hammerfestværring utav han, og han kommer nok til å trives der

Var litt kjipt og sende han avgårde, men den beste avgjørelsen for alle...eller, den beste avgjørelsen synes jeg var å sette opp et til kar, men nå var som sagt ikke alle enig i det...jaja
jeg å hade en fin birsje på 15-20 cm den den døde
Jeg har to bikirer (ornate) eller praktbikir om du vil.
De er rundt 25cm nå.

Ja, småfisk ryker før eller senere.

Hadde en ulykke i gårkveld, den ene hoppet ut og plask i gulvet
Kom en del blod ut av munnen og gjellene.
Det ble heller ikke oppdaget med en gang for jeg var ikke hjemme da den rømmte.
Oppdaget det når jeg satt i sofaen og så på tven, da kom den krypende under stuebordet....
Ca 4 meter fra akvariumet.

Jeg slapp den oppi igjen med en gang jeg så den, og jeg registrerte blod fra munn og gjeller

Den lever enda, virker litt piggere i dag. Men den spiser ikke og ligger mye stille. Har bare noen svømmeturer av og til.

Håper den overlever....
Oj, det hørtes ikke bra ut, får håpe den overlever ja
det same sjede med meg å den var rød runt munen og jelene og så ikke pig ut...å
og 1 time senere døde den
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap