- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- Syk fisk?
Syk fisk?
Postet 16.10.10 kl 10:32
Inaktiv bruker
Altså.. jeg er helt grønn på sølv haier.. men kanskje det er finne råte ( vet ikke hvordan det skrives)
Postet 16.10.10 kl 11:53
Har kikket litt fort i gjennom denne tråden
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710
Men finner ikke noe som passer. Må innrømme jeg ikke leste alt, men søkte etter rød og blod i teksten.
Etter det jeg leser er jeg imidlertid ikke sikker på om dette er finneråte da finnene i seg selv ser helt normale ut, bortsett fra at det som er blankt nå ser ut til å fylles av blod.
Ser også antydning til det samme rundt leppene.
http://akvaforum.no/text.cfm?id=1710
Men finner ikke noe som passer. Må innrømme jeg ikke leste alt, men søkte etter rød og blod i teksten.
Etter det jeg leser er jeg imidlertid ikke sikker på om dette er finneråte da finnene i seg selv ser helt normale ut, bortsett fra at det som er blankt nå ser ut til å fylles av blod.
Ser også antydning til det samme rundt leppene.
Postet 16.10.10 kl 14:51
Jeg er ikke sikker, men kan det være bakterie-infeksjon?
Viser til innlegg 57 i denne tråden:
Bilder av syk fisk - Legg inn ditt bilde!
Viser til innlegg 57 i denne tråden:
Bilder av syk fisk - Legg inn ditt bilde!
Postet 16.10.10 kl 15:08
Jeg vil også foreslå det.
Her er et bilde jeg la inn i samme tråden.
Her er et bilde jeg la inn i samme tråden.
Postet 16.10.10 kl 16:21
Det er flere av fiskene som har dette. I alle fall en sølvhai til, men den har litt rødfarge på ryggfinnen, og det ser ut som den har litt missfarging på siden, men det er mulig jeg inbiller meg ting når jeg ser etter.
Praktbotiaen har for eksempel også røde finner, men når jeg ser på bildene av disse her så ser det ut som om disse skal være røde. Så det er litt vanskelig å si. Mulig jeg ser mer enn som virkelig er.
Jeg har fanget mygglarver og foret med. Kan det ha fulgt med noen ulumskheter i forbindelse med dette? Valgte et vann uten fisk.
Praktbotiaen har for eksempel også røde finner, men når jeg ser på bildene av disse her så ser det ut som om disse skal være røde. Så det er litt vanskelig å si. Mulig jeg ser mer enn som virkelig er.
Jeg har fanget mygglarver og foret med. Kan det ha fulgt med noen ulumskheter i forbindelse med dette? Valgte et vann uten fisk.
Postet 17.10.10 kl 12:21
Da har jeg kjøpt Sera Baktopur dråper.
Satser på at det holder.
Ble littusikker på doseringen da det i følge pakken skulle holde til 800l, men hvis man skal kjøre kuren to ganger holder det bare til 400l. Så enten er det feil på pakningen og man må ha to esker for full kur, ellers så er det feil i brukerveiledningen, og jeg har gitt dobbel dose :/
Men, får håpe det går bra.
Får vell se i løpet av de neste dagene.
PS: Denne hører vell gjerne til under sykdom ser jeg i ettertid. Hvis mulig så kan kanskje en moderator flytte den dit...
Satser på at det holder.
Ble littusikker på doseringen da det i følge pakken skulle holde til 800l, men hvis man skal kjøre kuren to ganger holder det bare til 400l. Så enten er det feil på pakningen og man må ha to esker for full kur, ellers så er det feil i brukerveiledningen, og jeg har gitt dobbel dose :/
Men, får håpe det går bra.
Får vell se i løpet av de neste dagene.
PS: Denne hører vell gjerne til under sykdom ser jeg i ettertid. Hvis mulig så kan kanskje en moderator flytte den dit...
Postet 18.10.10 kl 19:48
Da er medisineringen ferdig.
Vanskelig å si noe om resultatet enda, jeg ser fremdeles symptomene med bloduttredelser og slikt, men fisken ser sprekere ut, og han som bare fløt rundt vertikalt svømmer nå horisontalt igjen. Er ikke helt i toppform han ene, men vi får se. Håper jeg er kvitt det som forårsaket problemet.
Takk for svar i alle fall.
Vanskelig å si noe om resultatet enda, jeg ser fremdeles symptomene med bloduttredelser og slikt, men fisken ser sprekere ut, og han som bare fløt rundt vertikalt svømmer nå horisontalt igjen. Er ikke helt i toppform han ene, men vi får se. Håper jeg er kvitt det som forårsaket problemet.
Takk for svar i alle fall.
Postet 21.10.10 kl 21:46