- Hjem
- Forum
- Andre fisker
- 110litern
110litern
Hei lurte på om noen hadde noen formeininger om hvilken fisk jeg burde ha. har tenkt ut ei liste med fisk. hadde vert fint med litt hjelp her.
Her er da Lista eg har tenkt ut.
15 stk Kuhlii: Har 10stk
10 stk neoentetra: har 5stk
2 stk Ancistrus: har 2stk
7 stk cory: Har 0
5 stk sandsnegler da det kan bli enorme mengder: Har 0
1-2 musling/er: Har 0
Har i dag også 7 Hyphessobrycon herbertaxelrodi (Svart neontetra)
Men vurderer og gi di bort og skaffe 7 cory istedenfor.
Men hvilken cory?
Blir det for trangt med 15 kuhlii og 7 cory?
Her er da Lista eg har tenkt ut.
15 stk Kuhlii: Har 10stk
10 stk neoentetra: har 5stk
2 stk Ancistrus: har 2stk
7 stk cory: Har 0
5 stk sandsnegler da det kan bli enorme mengder: Har 0
1-2 musling/er: Har 0
Har i dag også 7 Hyphessobrycon herbertaxelrodi (Svart neontetra)
Men vurderer og gi di bort og skaffe 7 cory istedenfor.
Men hvilken cory?
Blir det for trangt med 15 kuhlii og 7 cory?
Postet 09.11.10 kl 07:02
Hei
Det er to ting som slår meg med listen din og som du kan tenke på;
1) Jeg savner en "hoved fisk" på listen din. En litt større fisk som blir blikkfanget i karet ditt.
2) Du vurderer 7 Cory, 2 ancistrus, 15 Kuhli, 5 snegler og 2 muslinger. Disse vil i stor grad lete etter den samme maten. Alle disse har "nyttefunksjoner" i karet, og de er artige innslag, men det ble litt mange i mone øyne.
Personlig ville jeg kjørt Cory eller Kuhli. Ancistrusen ville jeg hatt med tror jeg. Du kan sikkert øke antallet neontetra også. 10 stykker er ikke mange i en 160 ltr. Blir de flere så stimer de bedre og de tar seg bedre ut. Dette er ingen fasit, men noen taner over morgenkaffen
Det er to ting som slår meg med listen din og som du kan tenke på;
1) Jeg savner en "hoved fisk" på listen din. En litt større fisk som blir blikkfanget i karet ditt.
2) Du vurderer 7 Cory, 2 ancistrus, 15 Kuhli, 5 snegler og 2 muslinger. Disse vil i stor grad lete etter den samme maten. Alle disse har "nyttefunksjoner" i karet, og de er artige innslag, men det ble litt mange i mone øyne.
Personlig ville jeg kjørt Cory eller Kuhli. Ancistrusen ville jeg hatt med tror jeg. Du kan sikkert øke antallet neontetra også. 10 stykker er ikke mange i en 160 ltr. Blir de flere så stimer de bedre og de tar seg bedre ut. Dette er ingen fasit, men noen taner over morgenkaffen
Postet 09.11.10 kl 08:50
?mannHei Det er to ting som slår meg med listen din og som du kan tenke på; 1) Jeg savner en "hoved fisk" på listen din. En litt større fisk som blir blikkfanget i karet ditt. 2) Du vurderer 7 Cory, 2 ancistrus, 15 Kuhli, 5 snegler og 2 muslinger. Disse vil i stor grad lete etter den samme maten. Alle disse har "nyttefunksjoner" i karet, og de er artige innslag, men det ble litt mange i mone øyne. Personlig ville jeg kjørt Cory [I]eller[/I] Kuhli. Ancistrusen ville jeg hatt med tror jeg. Du kan sikkert øke antallet neontetra også. 10 stykker er ikke mange i en 160 ltr. Blir de flere så stimer de bedre og de tar seg bedre ut. Dette er ingen fasit, men noen taner over morgenkaffen :-)
Det var det eg og syntes att det kanskje ble litt mange.
Men det er en 110Liter ikkje 160L
Fisk som er i karet pr i dag er 10 kuhlii, 5 neon, 7 sort neon, og 2 ancistrus.
Kuhliin har blitt en selvfølge i mitt kar. Synst kuhliin er en artig krabat. vertfall nå som det er 10 stk, nå er dei framme om dagen og.
Planen var og ha ett par med gurami, men slo det fra meg da dei trengte 160L
som det stod i basen.
Postet 09.11.10 kl 09:04
Men som hoved fisk?
Noen som har en ide om hva eg kan ha som hoved fisk?
Kuhlii er ett must i mitt kar
kunne tenkt meg en stim med kardinaltetra, då hadde eg gitt bort neon tetran og den sorte neon tetran.
2 ancistrus.
som eg trudde blir det for mye med cory og kuhlii i sammen i 110L.
Så då blir det kuhlii siden eg har 10.
Ønskeoppsett.
15 kuhlii.
15 kardinaltetra.
2 ancistrus.
Hovedfisk? kunne det vert ett par med blå gurami?
er ikke det den som er rolig av seg?
Noen som har en ide om hva eg kan ha som hoved fisk?
Kuhlii er ett must i mitt kar
kunne tenkt meg en stim med kardinaltetra, då hadde eg gitt bort neon tetran og den sorte neon tetran.
2 ancistrus.
som eg trudde blir det for mye med cory og kuhlii i sammen i 110L.
Så då blir det kuhlii siden eg har 10.
Ønskeoppsett.
15 kuhlii.
15 kardinaltetra.
2 ancistrus.
Hovedfisk? kunne det vert ett par med blå gurami?
er ikke det den som er rolig av seg?
Postet 09.11.10 kl 10:46
Blå guramien kan gå, men ser for meg at den kanskje vil ha litt mere plass...
hva med noen dvergscalarer . Scalare og en skikkelig tetra stim blir utrolig flott.
Hvis du skulle gå for Gull/blå gurami så vær klar over at hannen kan være en skikkelig koneplager. Det ser du forøvrig fort. Da bør du bare sette inn en eller to ekstra hunfisker.
Ellers så kan du søke på medlemsakvarier her på AF og se hva andre har og få litt ideer.
hva med noen dvergscalarer . Scalare og en skikkelig tetra stim blir utrolig flott.
Hvis du skulle gå for Gull/blå gurami så vær klar over at hannen kan være en skikkelig koneplager. Det ser du forøvrig fort. Da bør du bare sette inn en eller to ekstra hunfisker.
Ellers så kan du søke på medlemsakvarier her på AF og se hva andre har og få litt ideer.
Postet 09.11.10 kl 12:39
Postet 09.11.10 kl 12:45
?mannBlå guramien kan gå, men ser for meg at den kanskje vil ha[I] litt [/I]mere plass... hva med noenU[RL=http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2226] dvergscalarer [/URL]. Scalare og en skikkelig tetra stim blir utrolig flott. Hvis du skulle gå for Gull/blå gurami så vær klar over at hannen kan være en skikkelig koneplager. Det ser du forøvrig fort. Da bør du bare sette inn en eller to ekstra hunfisker. Ellers så kan du søke på medlemsakvarier her på AF og se hva andre har og få litt ideer.
ja får gjøre det.
i utgangspunktet hadde eg tenkt gurami. men det var mens eg hadde tenkt 160L men siden eg kjøpte 110L isteden for så hadde eg egentlig ikkje tenkt gurami.
dvergscalaren trenger jo større plass en guramien.
Postet 09.11.10 kl 13:21
Kine KristineMan trenger ikke "hovedfisk". Ville nok ha gått for dverggurami hvis det er gurami du vil ha. Men jeg har opplevd at 110liter fort blir for lite om de ikke liker hverandre. I mitt akvarium så er det bunnfiskene som er hovedfiskene. (Kuhlii og Kinesisk værål)
Det som interisserer meg mest er nok kuhliien.
ser for meg det at bunnen blir bra full med 15 kuhlii og 2 ancistrus.
+ 10 neon tetra så vil eg påstå at karet er fullt med fisk
vertfall vis eg ikkje blir kvitt dei 7 svarte neon tetrane.
Då er det jo 34 individ oppi der.
Postet 09.11.10 kl 13:27
Rune 160L[QUOTE=Kine Kristine]Man trenger ikke "hovedfisk". Ville nok ha gått for dverggurami hvis det er gurami du vil ha. Men jeg har opplevd at 110liter fort blir for lite om de ikke liker hverandre. I mitt akvarium så er det bunnfiskene som er hovedfiskene. (Kuhlii og Kinesisk værål)
Det som interisserer meg mest er nok kuhliien.
ser for meg det at bunnen blir bra full med 15 kuhlii og 2 ancistrus.
+ 10 neon tetra så vil eg påstå at karet er fullt med fisk
vertfall vis eg ikkje blir kvitt dei 7 svarte neon tetrane.
Då er det jo 34 individ oppi der.
Synes det høret ut som et flott oppsett. Kuhlii er fantastiske flotte fisk, og kan godt være hovedfisken i akvariet ditt Ingen fasit på hva man skal ha i ett akvarium.
Postet 09.11.10 kl 13:30
Postet 09.11.10 kl 13:41